PNL

Impostura lui Gheorghe Flutur



Motto:
În climatul creat de liberali se poate respira spiritual și se poate progresa material, valorile mișcându-se nederanjate de nimeni.
(Petre Țuțea, 1990)
După 1990 au apărut în România personaje politice care și-au construit o carieră „solidă” prin agresivitate, demagogie și îndeosebi impostură. Ei nu au reușit să construiască mai nimic într-o profesie sau alta, dar au excelat în lupta politică, în jocuri de culise și strategii „subterane”! Sunt genul de persoane care, până la momentul accederii la putere, erau indivizi absolut obișnuiți, chiar anoști; ulterior însă s-au văzut incluși în „istorie”, pierzând contactul cu realitatea; megalomania și tendințele paranoice manifestate de ei sunt tot mai explicite.
Un exemplu de acest tip este dl. Gh. Flutur, astăzi președinte CJ Suceava; el pare a fi renunțat de mult la orice principii etice, reguli și/sau valori (ceea ce îl face extrem de periculos, în relația cu prietenii sau adversarii, deopotrivă!).
În anul 2000 dl. Flutur a obținut primul mandat de senator cu mii de voturi din alte județe; astăzi el a uitat acest „amănunt”. În două mandate de senator a inițiat trei proiecte legislative pe subiecte minore, în rest s-a impus ca cel mai valoros „turist politic”; s-a remarcat însă printr-o singură „doctrină”, anume atacul dur, agresiv, de tip personal împotriva PSD și a lui Gavril Mîrza.
În calitate de Ministru al Agriculturii, dl. Flutur a generat/gestionat două crize aviare; litigiile survenite se află încă în derulare; mai multe ferme avicole încă se judecă cu statul român și rămâne să vedem care vor fi soluțiile finale pe aceste spețe.
În fapt, începând cu Direcția Silvică Suceava (1997-2000), dl. Flutur a lăsat în urma sa dosare de cercetare penală și un număr notabil de scandaluri/acuzații de corupție; după trecerea d-lui Flutur pe la această instituție au rezultat trei dosare de cercetare penală. Sunt mai puțin cunoscute în Suceava diversele acuzații de corupție și/sau miss management la adresa d-lui Flutur după cei doi ani la MA (exemple: despre numirea Consiliului de Administrație la RNP, cu privire la subevaluarea fondurilor de vânătoare, aprobarea defrișărilor de la Galați și schimburile de terenuri aprobate de dl. Flutur în acest județ; despre dezastrul ecologic generat în județul Vâlcea urmare a aprobărilor sale; despre aprobarea lucrărilor de dezinfecție pe parcursul celor două crize aviare; despre modul în care au fost constituite structurile APIA; despre zeci de licitații cu lemn organizate de RNP în perioada în care dl. Flutur era ministru; despre achiziționarea prin leasing a 90 de autoturisme din aceeași perioadă etc.).
Pentru a fi pe deplin obiectiv în evaluarea schițată, mărturisesc că nu știu dacă diversele acuze aduse în decursul timpului d-lui Flutur au sau nu un fundament real; este sarcina altor instituții să stabilească/decidă acest fapt. Mă îngrijorează însă realmente ideea că în mai toate instituțiile în care a activat dl. Flutur a lăsat la plecarea sa doar dosare penale și semne de întrebare. De ce atât de multe acuze legate de numele unui singur personaj politic? Dacă situația se va repeta ad literam în 2012, la finele mandatului de Președinte al CJ Suceava?
Actualmente, la circa 4 luni de la preluarea puterii la nivel local, constatăm că, în fapt, cetățenii județului Suceava „au căzut din lac în puț”; nu există nici un proiect notabil care să fi fost gândit de către echipa d-lui Flutur. Întregul „management administrativ” pe care îl stăpânește dl. Flutur se rezumă la apariții media ale domniei sale și dispute cu adversari politici reali sau imaginari; însă campania electorală s-a încheiat de mult pentru domnia sa!
Un singur amănunt îi scapă d-lui Flutur, anume faptul că astăzi exercită o poziție executivă, ceea ce îl obligă la performanță în interesul cetățenilor; este util, cred eu, ca domnia sa să lase activitatea politică în subsidiar, dacă dorește să atingă două/trei obiective importante pe parcurs de un mandat la CJ Suceava.
Atât timp cât dl. Flutur se plimbă cinci zile din șaspte fie la București, fie la Cernăuți, fie pe alte destinații în calitate de „Ministru de externe” și/sau „Prim-ministru” al județului Suceava, îmi este realmente greu să prezum că domnia sa va reuși să obțină performanță în actul de administrație publică locală. Mai trist este faptul că dl. Flutur a reușit, cred eu, să înșele buna credință a cetățenilor din județul Suceava!



Recomandări

AnimaWings a început operarea de zboruri din Suceava spre București. Gheorghe Șoldan: ”Lucrăm pe mai multe planuri pentru dezvoltarea aeroportului”

AnimaWings a început operarea de zboruri din Suceava spre București. Gheorghe Șoldan: !Lucrăm pe mai multe planuri pentru dezvoltarea aeroportului”
AnimaWings a început operarea de zboruri din Suceava spre București. Gheorghe Șoldan: !Lucrăm pe mai multe planuri pentru dezvoltarea aeroportului”