Lucrările la prima rută ocolitoare a Sucevei, în valoare de 67 de milioane de euro, au început ieri dimineață, din zona stației de 110 KW, la ieșirea din Suceava înspre Fălticeni. Cei care au dat startul lucrărilor, pentru care autoritățile sucevene s-au zbătut să obțină finanțare ani de zile, au fost primarul Sucevei, Ion Lungu, președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, precum și directorul societății SC CF Iași, care se ocupă de realizarea lucrărilor, Ștefan Hânganu.
“Astăzi e un moment istoric pentru municipiul Suceava, pentru că începe această lucrare foarte importantă, prima rută ocolitoare, pe relația Drumului European 85 sau DN 2 – Moara – Mihoveni – Pătrăuți.
Lungimea rutei ocolitoare este de 13,2 kilometri, valoarea ei este de 67 milioane de euro, iar termenul de execuție este 2011. Lucrarea e cu atât mai importantă cu cât va avea ca principal rol descongestionarea traficului în municipiul Suceava, mai ales în privința traficului greu”, a declarat edilul șef al Sucevei, Ion Lungu.
Trafic deviat în zona stației de transformare a energiei electrice Pentru început, în această toamnă va fi realizat pasajul de legătură de 21 de metri dintre DN 2 și DJ 17. Acesta va funcționa ca o variantă de deviere a traficului din punctul de la stația de transformare a energiei electrice de 110KW.
Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km și va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara –Mihoveni – Pătrăuți – Siret, precum și cel de pe DN 576, dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina.
Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, suma fiind suportată în întregime din bugetul Ministerului Transporturilor. Ruta ocolitoare 1 va avea două benzi, o lățime de 7 metri și va permite o viteză de circulație de 80 km pe oră.
Pe traseul ocolitor vor fi construite trei viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri și 249,5 metri.
De asemenea, vor fi amenajate șase poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.
Ruta ocolitoare, o posibilă autostradă „Până a se ajunge în această fază s-a muncit foarte mult, am insistat foarte mult la Guvern, și ne-au ajutat atât fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, în mandatul căruia s-a aprobat ruta ocolitoare la Suceava, deopotrivă și actualul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, care ne-a sprijinit în continuare, și nu trebuie să uităm de Doina Tiron, care ne-a ajutat foarte mult, pe vremea când era director la Drumuri Naționale Iași.
Este o lucrare grea, cu multe probleme de rezolvat, unele legate de exproprieri, dar tocmai de aceea am chemat aici un sobor de preoți, să pornim cu „Doamne ajută”, mai ales că este o vorbă românească – totdeauna începutul este mai greu. Eu sper din tot sufletul ca din 2011 să avem funcțională această rută ocolitoare atât de necesară municipiului Suceava.
Ea este concepută pe două benzi, dar se poate extinde și la patru benzi, în ideea de a o transforma în autostradă”, a adăugat Ion Lungu.
Termenul de execuție a rutei ocolitoare a Sucevei este de 36 de luni, dar directorul SC Construcții Feroviare Iași – Grup Colas, Ștefan Hânganu, și-a exprimat dorința ca anul viitor să fie realizată aproximativ jumătate din lucrare.
Primăria Suceava are în plan și o a doua centură ocolitoare, pe varianta Bosanci – Ipotești – Salcea. Aceasta ar prelua traficul greu dinspre Fălticeni și-l va dirija înspre Botoșani și Dorohoi. Valoarea lucrărilor este estimată la aproximativ 10 milioane euro, pentru realizarea acesteia fiind depus un proiect de finanțare la Agenția de Dezvoltare Regională Nord‑Est.






