Hyundai are un nou ambasador în segmentul SUV. Nou este un fel de a spune, pentru că în realitate Veracruz a fost transferat de pe piața nord-americană pe continentul european în speranța unor rezultate care să aducă satisfacție în clasa uriașelor vehicule recreaționale. Pe unele piețe cunoscut și sub numele ix55, acest SUV de 7 locuri este construit pe un șasiu monococă, în prezent cea mai utilizată configurație în cazul clasei SUV – cu excepția modelelor off-road.
Pe piața românească Hyundai Veracruz are de un preț de pornire special, de 35.581 de euro cu TVA inclus, versiunea de vârf având un preț de bază de 42.126 de euro cu TVA. Cu dimensiuni superioare față de majoritatea concurenților, lungime – 4.841 mm, lățime – 1.971 mm, înălțime -1.806 mm, modelul se remarcă prin proporții bine definite ale exteriorului și interior cu un grad de confort similar limuzinelor. Conform celor afirmate de Hyundai „Veracruz a fost adaptat pentru a satisface nevoile și gusturile conducătorilor auto europeni”. Spațiul interior generos pentru toți ocupanții mașinii este dat de ampatamentul de 2.804 mm. Veracruz este dotat cu suspensii și un singur motor, un agregat V6 diesel de ultimă generație. Veracruz este echipat cu noul propulsor diesel common-rail cu turbină cu geometrie variabilă și tehnologie de admisie variabilă. Sub capotă lucrează o unitate CRDi de 3.0 litri ce generează 240 de cai putere la 3.800 rpm și un cuplu maxim de 451 Nm disponibil în plaja 1.750 – 3.500 rpm. În ciuda cifrelor afișate, motorul cu 24 de valve are totuși performanțe modeste. Modelul sud-coreean demarează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde și atinge viteza de vârf de 200 km/h. Consumul mediu de 9,4 l/100 km este unul din cele mai bune din clasă, dar trebuie ținut cont și de faptul că ix55 are un motor superior ca număr de cai putere față de restul concurenților: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder și Toyota Land Cruiser. Unitatea diesel este cuplată la o transmisie automată cu 6 trepte și din păcate nu beneficiază de reductor, ix55 simțindu-se mai bine pe asfalt decât în teren accidentat. Sistemul de tracțiune integrală va fi același ca și la Santa Fe, cuplul motor putând fi distribuit în proporție de 50% pe axa spate. La interior s-a apus accentul pe siguranță și confort, pasagerii fiind protejați de airbaguri cortină, iar șoferul și pasagerul din dreapta beneficiază de un set suplimentar de airbaguri, centuri pretensionate și tetiere active. Tot pe parte de siguranță se oferă sistemele ABS, EBD – distribuția electronică a forței de frânare, toate versiunile de echipare având și sistemul de control al stabilității. Pe lista dotărilor Hyundai și-a echipat vârful de lance în gama de modele SUV cu faruri xenon, portbagaj acționat electric, senzori de ploaie, computer de bord, scaune electrice cu memorie, sistem audio „Infinity” cu MP3 și aer condiționat cu control separat pentru ocupanții din față și spate. Sunt disponibile patru linii de echipare, Style, Extra, Premium și Luxury.