Hyundai se află pe cai mari. Ambițiile constructorului asiatic sunt ușor de înțeles: vrea să devină un jucător important pe toate piețele lumii.
Unul din cele mai sclipitoare realizări ale fabricantului coreean, conceptul Veloster are foarte mari șanse de a intra peste un an în producția de serie. Bine primit de public, „ravisantul” prototip, a devenit unul din cele mai fierbinți subiecte pentru tânăra generație.
Veloster se află din nou în vizorul inginerilor de la Hyundai, care lucrează deja la finisarea versiunii de serie. Expansiunea brandului coreean va fi susținută puternic de acest nou model care va desăvârși gama de modele care în acest an va fi schimbată aproape în totalitate.
Veloster a fost conceput și dezvoltat în Coreea de Sud la Centrul de Design și Tehnică Hyundai din Namyang și face parte dintr-o serie de trei prototipuri revoluționare din punct de vedere stilistic. Numele Veloster vine de la velocity (viteză), una din caracteristicile de bază ale mașinii, și roadster, segmentul din care face parte.
Conceptul sport cu patru locuri măsoară 4.10 m lungime, 1.79 m lățime, 1.45 m înălțime, iar distanța între punți este de 2.60 m. Partea frontală sofisticată și ușor futuristă inspiră forță, restul mașinii pare să fie desprins parcă din altă lume. Aripile ies în evidență prin conturul zonei arcuite care face corp comun cu blocurile optice. Parbrizul este așezat pe montanții față, iar geamurile laterale se lipesc de parbriz, două soluții aparent bizare, dar foarte interesante ca estetică, și mai ales ca utilitate. Acoperișul este vitrat aproape în totalitate și se sprijină pe un suport metalic vopsit într-o nuanță de roșu specială numită „mohawk”.
Interiorul este la fel de captivant ca și exteriorul. Aici, stilul retro și cel modern au fost combinate cu grație pentru ca rezultatul final să fie unul de mare efect vizual. Această ultimă dimensiune asigură un spațiu de mișcare mai bun pentru cei patru pasageri, comparativ cu cel oferit de o parte din modelele de tradiție din sectorul roadster.
„Cu Veloster, am dorit să încercăm ceva cu adevărat diferit” susține Oh Suk-Geun, vicepreședintele secției de design de la Hyundai. „Suntem conștienți că avem nevoie produse complet noi pentru a ne adresa tinerilor. Este într-adevăr o direcție îndrăzneață,” mai adaugă oficialul coreean.
Ultimele informații indică faptul că Hyundai grăbește introducerea versiunii de serie derivată din Veloster și care ar putea debuta anul viitor la Frankfurt. Vom vedea…