Hyundai a lăsat un gust amar presei, după lansarea primului SUV, Santa Fe în 2001. Design-ul hilar al primei generații i-a nemulțumit pe jurnaliști, dar acesta nu a constituit o problemă pentru consumatori, în special cei americani care au pus umărul la stabilirea unor recorduri de vânzări. În 2006 este prezentată a doua generație, lipsită de carențe estetice sau părți diforme ce stârnesc ingratitudine. Actualul Santa Fe este orientat în primul rând spre satisfacerea pasagerilor, în privința spațialității.
Propulsia îndeplinește atât dorințele celor cu un stil de condus agresiv, cât și celor mai puțini dispuși să ardă gazul. Se oferă un motor V6 de 2.7 litri pe benzină de 190 CP și cuplu de 253 Nm/4200 rpm la care se adaugă dieselul de 2.2 litri de 153 de cai putere și cuplu de 350 Nm. Santa Fe dispune de un sistem de tracțiune integrală 4WD ce poate fi acționat la nevoie. Diferențialul va furniza în regim continuu un cuplul motor în proporție egală ambelor punți, pentru ca problemele legate de aderența precară să fie trecute cu ușurință. Dotările și garanția de 5 ani fac din modelul coreean o alegere imposibil de trecut cu vederea.