Hyundai este cel mai recent nume intrat în clubul automobilelor cu zero emisii. Cu mult înainte ca primul lor hibrid de serie să fie lansat în producția de serie, sud-coreenii își anunță clar intențiile de viitor, o opțiune foarte serioasă în acest sens fiind luată pentru producția de serie a unui vehicul electric. Denumit BlueOn, acesta este primul model cu sistem de propulsie electric dezvoltat în Coreea.
„Suntem mândri să prezentăm lumii modelul BlueOn, construit integral în Coreea, utilizând cele mai moderne tehnologii Hyundai”, a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepreședintele Centrului de Cercetare și Dezvoltare Hyundai. „Interesul clienților și cererea de autovehicule ecologice sunt în creștere, iar dezvoltarea acestor inovații tehnologice este crucială pentru asigurarea poziției de lider al industriei auto. Hyundai se angajează să reducă amprenta de carbon și să satisfacă necesitățile clienților.”
Hyundai a lansat modelul la Casa Albastră, în prezența președintelui coreean Lee Myung-Bak și a miniștrilor pentru Informații, Economie și Mediu. Alți aproximativ 50 de oficiali guvernamentali și reprezentanți ai industriei producătoare de autovehicule electrice au fost, de asemenea, prezenți. În timpul ceremoniei de lansare, președintele Coreei și vicepreședintele Hyundai au testat împreună noul model în incinta Casei Albastre.
Hyundai a realizat investiții totale de circa 26 milioane euro pe decursul ultimului an pentru crearea BlueOn, model care are la bază hatchback-ul Hyundai de mici dimensiuni i10. Versiunea electrică a autovehiculului i10 a fost dezvăluită în premieră la Salonului Auto de la Frankfurt, ediția 2009.
Hyundai a planificat ca până în luna octombrie să implice 30 de autovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai multe organizații guvernamentale din Coreea. Aceste autovehicule vor fi utilizate în principal pentru asistarea dezvoltării și pentru testarea infrastructurii de încărcare timp de aproape doi ani, până în august 2012. În plus, aceste autovehicule vor servi și un rol promoțional, începând de la viitorul summit G20, pentru susținerea imaginii ecologice a Coreei.
Numele BlueOn provine de la linia Hyundai denumită Blue Drive, care cuprinde produsele și tehnologiile ecologice ale companiei. Cuvântul „On” simbolizează „activarea”.
BlueOn prezintă o structură compactă, cu o lungime totală de 3.585 mm, o lățime totală de 1.595 mm și o înălțime totală de 1.540 mm. Autovehiculul este prevăzut cu un motor electric extrem de eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care oferă numeroase avantaje față de alte tipuri de baterii. BlueOn oferă o putere maximă de 81 CP (61 kW) și un cuplu maxim de 21,4 kg/m (210 Nm).
Deoarece autovehiculele exclusiv electrice funcționează doar pe baza bateriei și a motorului electric, durata de viață și capacitatea de stocare a bateriei determină performanțele autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH), acestea furnizează aceeași putere la o greutate cu 30% mai redusă și un volum cu 40% mai mic, sporind eficiența și oferind mai mult spațiu interior pentru pasageri.
În plus, autovehiculul a fost proiectat să prevină supraîncărcarea și problemele privind siguranța în caz de coliziune. Hyundai a realizat teste de anduranță pe distanțe cumulând sute de mii de kilometri, pentru verificarea siguranței. BlueOn atinge o viteză maximă de 130 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,1 secunde, mai rapid decât o parte dintre modelele concurente cu motoare pe benzină din aceeași clasă.
BlueOn este prevăzut și cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creează un zgomot artificial pentru sporirea siguranței pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu există deloc în cazul conducerii la viteze reduse.
BlueOn poate parcurge o distanță de până la 140 km cu o singură încărcare a bateriei. Modelul este prevăzut cu două metode de reîncărcare: de la prize domestice de 220 V și prize industriale de 380 V – care oferă viteze de reîncărcare mai mari. În cazul încărcării de la rețeaua domestică, bateria va fi complet reîncărcată în șase ore. Prin metoda de alimentare rapidă, bateria va fi reîncărcată la aproximativ 80% din capacitatea sa în numai 25 de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul și cu alte agenții guvernamentale pentru construirea facilităților de reîncărcare.
În plus, componentele acționate de motor au fost electrificate astfel încât servodirecția electrică, pompa de apă electrică și sistemul de frânare cu regenerare să poată fi adaptate pentru BlueOn. De asemenea, pentru confortul șoferului, este instalat un sistem telematic avansat care indică starea de încărcare a bateriei și localizarea stațiilor de reîncărcare. Modelul este dotat și cu un panou de comandă cu monitor TFT LCD de 4,2 inch și ghidare vocală.
Hyundai plănuiește extinderea capacităților de producție pentru BlueOn în cursul anului viitor, preconizând realizarea unor procese de producție de test și construirea a 2.500 unități până la finalului anului 2012.