Hummer este unul din acele vehicule cu o istorie mai aparte.
Derivat dintr-un vehicul militar, primul automobil Hummer – modelul H1 – lansat în 1992 sub sigla AM General, era practic a doua tentativă a americanilor de a metamorfoza un aparat al industriei militare într-un produs pentru piața de consum. Operație reușită.
Noul model este perceput ca o revelație iar piața locală răspunde pe măsura așteptărilor. În 1995 compania vinde marca Hummer gigantului General Motors, care exploatează la maximum cererea tot mai ridicată de modele SUV.
După numai zece ani, americanii nu se mai dau în vânt după Hummer, orientându-se spre modele economice. Vânzările scad dramatic, pierderile se acumulează iar creșterea prețului la combustibili și normele de poluare îndepărtează clientul de vehiculele Hummer.
Numai anul trecut brandul a generat pierderi de câteva zeci milioane de dolari iar vânzările au scăzut cu aproape 60%.
Nu mai departe de luna trecută au apărut și speculațiile privind posibila vânzare a mărcii Hummer către un producător asiatic.
În urmă cu o săptămână Rick Wagoner, directorul executiv al General Motors, afirma cu prilejul unei întâlniri cu acționarii companiei că se ia în calcul tranzacția mărcii Hummer.
Din informațiile furnizate de presa de peste ocean, General Motors poartă tratative cu indienii de la Tata Motors și Mahindra & Mahindra. Foarte interesat se arată în special producătorul Tata care speră să pătrundă pe piața nord-americană prin intermediul acestei mărci consacrate.
Din spatele discuțiilor ținute cu ușile închise, a ieșit o altă variantă, de data aceasta oficială, care dă ca posibil cumpărător un manufacturier chinez. „Nu excludem posibilitatea de vinde marca Hummer unui client din China, dacă acesta își arată în mod expres interesul” susține Fritz Henderson, directorul diviziei General Motors China.
„Orice companie chineză interesată să cumpere, este privită de noi ca o opțiune valabilă trecută în contul nostru. Avem nevoie de mai multă deschidere în negocieri” conchide Henderson. Oficialul nu a dorit să ofere detalii prea multe, însă a recunoscut că sunt în tratative cu unul din cei mai influenți producători locali. Henderson a mai precizat că manufacturierul chinez cu care se negociază are ambiții foarte mari, intențiile sale fiind de a pătrunde cât mai curând pe piețele Asiei, în Rusia și America de Nord.