Honda s-a văzut obligată să suspende orice activitate legată de cel mai ambițios proiect aflat în derulare. Este vorba de NSX, cel care urma să continue tradiția vechiului model, iconicul supercar care a strălucit în anii 90.
Aflată în fază avansată de dezvoltare, noua generație urma să debuteze sub forma unui prototip însă datorită problemelor financiare pe care le-a întâmpinat anul acesta, compania producătoare a oprit toate investițiile rezervate sportivei de top.
După retragerea din campionatul mondial de Formula 1, al doilea mare producător de automobile din Japonia reconfirmă decizia abandonării proiectului. „Renunțăm la NSX, cererea pentru modele sportive fiind într-o continuă scădere. Când vremurile vor fi mai favorabile ne vom reconsidera poziția. Acum ne vom axa mai mult pe dezvoltarea de modele ecologice” anunță un oficial al mărcii japoneze.
Supercarul NSX se baza pe arhitectura prototipului Advanced Sports Car Concept și o motorizare V10 ce acționa pe puntea spate prin intermediul unei cutii automate. Se estima că propulsorul, un agregat de 5,5 litri, echipat cu tehnologia VCM (Variable Cylinder Management) ce permite motorului să funcționeze în cinci cilindri (cinci fiind în repaus) pentru a economisi carburant și diminua emisiile, putea produce 600 de cai putere.
Viteză de top era estimată la peste 315 km/h iar demarajul la 3,5 secunde pentru prima sută de kilometri pe oră. Odată ce a Honda NSX a părăsit ringul greilor, piața se va împărți între Audi R8, Nissan GT-R, Corvette ZR1 și noul Lexus LF-A. Modelul de performanță NSX era prevăzut să debuteze în anul 2010 și urma să fie vândut în SUA și Honk Kong sub sigla Acura iar în Europa și Japonia sub emblema Honda.