Honda și Jazz o asociere a două nume de succes. Modelul care în Europa constituie 30% din vânzările fabricantului japonez bate din nou la porțile Europei.
Cea de a doua generație va fi prezentată în octombrie la Salonul Auto de la Paris, cu doar o lună înaintea debutului comercial.
Noul hatchback – lansat în ultimul trimestru al anului trecut mai întâi în Japonia și Statele Unite, acolo unde este cunoscută încă din anul 2001 sub denumirea Fit, va sosi la dealerii europeni în prima jumătate a lunii noiembrie.
Pentru că vorbim despre un vehicul proaspăt ce urmează să înlocuiască prima serie aflată la final de carieră, este important să aflăm ce aduce în plus față de mașina actuală? Dacă la partea estetică noul Jazz nu aduce nimic deosebit, schimbările – deloc puține, trebuie căutate în altă parte.
În primul rând, autoturismul japonez a crescut în dimensiuni, interiorul oferind confort sporit și spațiu mai degajat pentru cinci pasageri adulți. Noul Honda Jazz dispune de un plafon panoramic și are o lungime de 3.900 mm, o lățime de 1.695 mm și o înălțime de 1.525 mm. Comparativ cu vechea generație, subcompacta japoneză este cu 22 mm mai lată și 55 mm mai lungă.
Habitaclul a fost modelat în așa fel încât să confere vizibilitate sporită și volum mai mare pentru compartimentul bagajelor. Având un volum de 399 de litri și un sistem de podea dublă, portbagajul noului Honda Jazz este unul din cele mai încăpătoare și practice din clasa mașinilor subcompacte.
Scaunele din față au o mai bună susținere laterală și sunt mai confortabile, cel de șofer fiind reglabil și pe înălțime. De asemenea volanul poate fi și el ajustat pe înălțime dar și axial.
Se oferă standard șase airbaguri din care două sunt laterale. Schimbări au fost operate și la nivelul suspensiilor și direcției, automobilul având o ținută mai fermă și precisă în viraje.
Propulsia include două unități pe benzină 1,2 litri ce dezvoltă 90 CP și 1,4 litri i-VTEC ce generează 100 CP, cuplate la o transmisie manuală în cinci trepte sau automată.
În ciuda faptului că masa proprie a crescut de la 1.041 la 1.200 de kilograme, noul Honda Jazz reușește să aibă parametri îmbunătățiți. Ambele motorizări sunt axate pe obținerea unui consum minim de carburant și emisii de dioxid de carbon reduse. Agregatul de 1,2 litri are un consum de 5,1 litri/100 km și emite acum doar 120 g/km, iar cel de 1,4 litri are nevoie de 5,3 litri pentru a parcurge 100 km și emite 123g/km.
Prima generație Jazz a fost lansată în Europa la începutul anului 2002, de atunci și până în prezent fiind comercializate peste 417.000 de unități. La nivel global, Honda a vândut peste 2 milioane de exemplare Jazz/Fit.