Honda a făcut spectacol la ea acasă cu prototipul „Compact Renaissance Zero” alias CR-Z.
Se întâmpla anul trecut, în toamnă, la Salonul Auto de la Tokyo, când japonezii uimeau publicul cu o noutate absolută din punct de vedere tehnic și estetic.
Conceptul reînnoadă tradiția în clasa compactelor sportive începută în anii 80 cu celebrul CRX, dar, spre deosebire de acesta, CR-Z folosește o propulsie hibridă, așadar este un model cu foarte bune performanțe dinamice și ecologic în același timp.
La momentul debutului se știa că Honda intenționa să producă mașina de serie doar pentru piețele cu potențial, însă planurile s-au mai schimbat de atunci.
Clasa sportivelor hibride este abia la început și cel puțin în clasa mică
terenul este liber și propice unei afirmări de proporții.
Imaginea bună lăsată de fostul CRX, dezvoltarea puternică a „speciei” hibride și normele de poluare tot mai drastice au făcut ca Honda să își reconsidere poziția vizavi de conceptul ecologic.
Honda dorește să extindă aria de influență a versiunii de serie CR-Z și se gândește serios să introducă modelul și în acele părți ale lumii care nu au avut contacte cu CRX.
Oricum, conceptul sportiv hibrid se pregătește pentru debutul european programat în martie la Salonul Auto de la Geneva.
Se estimează că modelul de uzină va sosi în 2009 sau 2010.
Japonezii mai anunță că mașina de serie va reprezenta o nouă experiență în ceea ce privește plăcerea de a conduce.
Prototipul Honda a fost modelat pentru a exprima ideea de armonie exterioară, aflată în deplină sinergie cu interiorul care combină atmosfera hi-tech cu sportivitatea.
Futuristic și dinamic, noul concept japonez se dorește a fi pionierul gamei compactelor ușoare, unde Honda are o experiență importantă și care poate aduce numeroase satisfacții.