Honda știe una și bună: decât modele mici și ieftine mai bine compacte și premium. Concluzia, oarecum surprinzătoare, în condițiile în care toată industria auto se îndreaptă spre era mașinilor low-cost, a fost desprinsă din declarațiile unui oficial japonez însărcinat să diriguiască activitățile societății mixte HSCI, o mână dreaptă a mărcii Honda în India. „Plănuim să intrăm pe piața mașinilor mini cu un model produs la noua noastră uzină din Rajasthan ce va fi operațională peste doi ani” susține Masahiro Takedagawa, președintele și managerul Honda Siel Cars India. Oficialul nipon a ținut să precizeze că nu este vorba de un model ieftin (low-cost) ci de un vehicul mini în versiunea hatchback adresat sectorului premium.
Honda intenționează să reducă pe cât posibil cheltuielile de dezvoltare, așa că va folosi platforma tehnică a modelului global Jazz, cunoscut pe alte piețe sub numele Fit. Gama de propulsoare va include doar unități pe benzină, axate în primul rând pe un raport foarte bun între economia de combustibil și performanțe.
Japonezii vor dota viitoarea compactă de clasă mini cu accesorii premium, și nivele de echipare atractive, Honda fiind considerat pe piața indiană un producător de lux. Prezent aici de un deceniu, Honda încă nu dispune de un vehicul de oraș, gama actuală formată din doar patru modele, City ZX, Civic, Accord și CR-V, fiind departe de a satisface cerințele locale.
Noul model va fi lansat în 2010 și livrat deocamdată doar în India unde 80% din totalul automobilelor comercializate sunt din clasa mică.
Pe viitor, manufacturierul intenționează să introducă gradual noul mini-hatch de lux și în alte țări cu potențial de lider în sectorul auto.
Honda și-a propus să producă în primul an de la lansare 60.000 de modele anual. În momentul de față, constructorul japonez deține o cotă de 20% din piața locală și dispune de o rețea de distribuție formată din 80 de dealeri.