Honda nu renunță foarte ușor la canoanele sale stilistice. Motivul este simplu. Japonezii vor ca mașinile ce poartă ca emblema litera H, să fie o apariție distinctă și ușor de recunoscut oriunde în lume.
Din această cauză liniile inovatoare sunt încă lăsate pradă unui conservatorism promovat cu ardoare. Cam așa se întâmplă și cu noua Accord, modelul destinat piețelor europene, de la care nu ne așteptam la prea multe schimbări de esență după dezvăluirea versiunii concept.
Activ pe dificilul segment D, modelul Honda este o evoluție marcată de schimbări importante la nivel tehnic și mai puțin la nivel estetic. A opta generație Accord beneficiază de confort mărit oferit cu generozitate fiecărui pasager și o grijă mai mare acordată mediului înconjurător prin scăderea gradului de poluare al motoarelor.
Partea de propulsie include un noua generație de motoare diesel denumită i-DTEC, deocamdată disponibilă într-o singură variantă ce produce 150 de cai putere la 4.000 de rotații pe minut și un cuplu torsional de 350 Nm la 2.000 de rotații pe minut. În gama de motorizări mai sunt incluse „specialitățile casei” agregatele pe benzină cu 4 cilindri în configurațiile 2.0 litri de 156 CP și 2.4 litri de 200 CP. Honda oferă pentru întreaga familie de motoare ce îndeplinesc normele de poluare Euro 5, transmisii manuale în 6 rapoarte, cu un mic amendament la propulsoarele pe benzină care pot fi cuplate la o cutie automată în 5 trepte. Amatorii de trasmisii automate se vor bucura de un dispozitiv similar și pentru motorul diesel i-DTEC, disponibilă abia din ianuarie 2009.
Accord va fi disponibil ca și până acum în versiunile de caroserie sedan și break (Tourer). După premiera de la Geneva, ambele modele vor fi putea fi achiziționate începând din vara acestui an.