H&M este cel mai valoros brand de retail



H&M, al doilea mare lanț de magazine de îmbrăcăminte din Europa, a fost desemnat cel mai valoros brand de pe continent, devansând companii precum Carrefour și Ikea, potrivit primului clasament realizat de firma de consultanță Interbrand în rândul retailerilor europeni.
Brandul companiei suedeze H&M valorează 10,37 miliarde de euro, devansând cu mult ocupantul poziției a doua, grupul francez Carrefour, a cărui marcă a fost evaluată la 6,6 miliarde de euro, se arată într-un articol publicat de Financial Times.
Totodată, marca retailerului suedez de mobilă Ikea valorează 6,5 miliarde de euro, fiind urmat de companiile britanice Tesco și Marks&Spencer, cu 5,5 milioane euro, respectiv 5,1 miliarde de euro.
Potrivit Interbrand, companiile care au operațiuni solide de vânzări sub marcă proprie au un brand mai valoros. Astfel, trei dintre primele cinci companii din top – H&M, Ikea, precum și Marks&Spencer – comercializează produse sub marcă proprie.
Un brand puternic ajută companiile să își extindă cu succes operațiunile la nivel internațional, „întrucât acționează ca un pașaport pentru crearea cererii pe noi piețe”, a declarat Jez Frampton, director general al Interbrand.
Dintre cele 25 de companii incluse în top, 11 sunt prezente și în România, respectiv Carrefour, Ikea, Marks&Spencer, Zara, Boots, Auchan, Sephora, The Body Shop, Mango, Kaufland și Rewe, în timp ce retailerii Lidl, C&A și Aldi și-au anunțat intenția de a intra pe piața românească.