Transportul pe calea ferată moare încet și sigur în județ. Dezinteresul de care au dat dovadă autoritățile a fost dublat de inundațiile care au distrus și bruma de infrastructură feroviară existentă. Kilometri întregi de șine au dispărut pur și simplu, iar glasul roților de tren a încetat în multe gări și halte. Nisipitu, Cacica sau Dărmănești sunt doar câteva localități pe harta neagră a transportului feroviar dispărut temporar și, probabil, definitiv. Mai nou, lista s-a mărit cu traseul Câmpulung Moldovenesc – Moldovița. Viiturile din luna iunie au „sechestrat” un automotor în Gara Moldovița, iar operatorul particular care avea curse pe această rută a renunțat la contractul pe care-l încheiase cu reprezentanții CFR.
Cauza acestei situații se regăsește la câteva sute de metri mai la vale de gara în care acum domnește o liniște de mormânt. Râul Moldovița a rupt din terenul pe care trecea calea ferată. Câteva sute de metri din drumul de fier au ajuns în ape, iar fiecare ploaie mai serioasă, urmată de o creștere a debitului, mai rupe câte ceva din uscatul pe care a fost amplasată calea ferată. Răsucite în poziții bizare, șinele și traversele s-au transformat într-un soi de barieră pentru gunoaiele aduse din deal de apele Moldoviței. Șuieratul mastodonților de fier care circulau spre și dinspre Câmpulung Moldovenesc începe să devină amintire, iar localnicii nu cred că se va mai schimba ceva în viitorul apropiat.
Cu un optimism amestecat cu speranță se încarcă singurul angajat al Gării Moldovița. E o femeie între două vârste care era de toate până ce gara a devenit doar o clădire fără rost: impiegat, vânzător de bilete, om de serviciu. În lipsa vagoanelor și locomotivelor, Felicia Dulgheru se mulțumește doar cu bicicleta din dotare și se gândește că mai devreme sau mai târziu își va putea face din nou meseria.
Speranțe sunt puține, investiția necesară pentru refacerea terasamentului și îndiguirea râului Moldovița în zona afectată fiind uriașă. Chiar dacă nu s-au înaintat cifre oficiale, pentru o asemenea lucrare ar fi nevoie de câteva sute de mii de euro. Între timp, Gara din Moldovița se poate transforma într-un sanatoriu sau într-un muzeu în care turiștii pot admira ultimul mijloc de transport care a circulat pe calea ferată din zonă.