Hainele, pantofii și cosmeticele, în topul produselor cumpărate online de francezi



Cei mai mulți francezi – 75% – fac cumpărături online și au încredere să cumpere produse de pe internet, majoritatea acestora preferând să cumpere online haine, pantofi, cosmetice și produse de înfrumusețare, conform unui studiu al companiei PayPal.
Cumpărăturile online au cunoscut o evoluție în ultimii ani și atrag din ce în ce mai mulți oameni din Franța. Căutarea unui produs unic, a celui mai bun preț și dorința de a face fericit un prieten sunt câteva din motivele pentru care cumpărătorii decid să achiziționeze produse de pe internet.
Potrivit unui studiu realizat în mai 2013 de compania de plăți online PayPal și compania de cercetare de piață Ipsos, 75% din francezi fac cumpărături online și au încredere să cumpere produse de pe internet. Dintre aceștia, francezii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani sunt fani ai cumpărăturilor online (69% dintre aceștia cumpără online), achiziționând în principal haine (care reprezintă circa 40% din achizițiile lor online).
În același timp, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 – 34 de ani sunt mari utilizatoare ale internetului în scopul cumpărării de haine, care reprezintă 50% din cumpărăturile lor online.
Persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani cumpără la fel de multe haine și pantofi, dar le place să achiziționeze online și produse cosmetice și de înfrumusețare (care reprezintă 28% din achizițiile lor online).
Miercurea este cea mai populară zi pentru cumpărături online în Franța
„Această tendință tot mai mare pentru e-shopping poate fi explicată în special prin dorința de a salva timp, dar și prin faptul că poți cumpăra lucruri pentru întreaga familie prin intermediul câtorva clicuri! Criza financiară a impulsionat de asemenea cumpărăturile online și căutarea celor mai mici prețuri este principalul motiv pentru care cumpărătorii francezi achiziționează produse din domeniul modei de pe internet. Ei caută în mai multe magazine online același produs și compară cu atenție prețurile înainte de a pune respectivul produs în coșul de cumpărături”, a declarat Olivier Binet, director de inovație la PayPal Franța, în cadrul unui eveniment organizat la Paris de PayPal și NellyRodi, o agenție specializată în previzionarea tendințelor.
Miercurea este cea mai populară zi pentru cumpărături online în Franța. Întrucât copiii din clasele primare din Franța nu merg la școală miercurea, multe mame stau acasă pentru a avea grijă de aceștia și își folosesc timpul liber pentru a căuta informații despre cele mai noi tendințe pe internet, pentru a compara prețurile și pentru a descoperi magazine pe internet și a cumpăra produse cu ajutorul dispozitivelor lor mobile.
Topul 5 al cumpărăturilor online în Franța este dominat de modă (39%). Produsele din domeniul modei sunt urmate în clasament de: călătorii/ turism (37%), cărți (37%), bilete/ tichete (24%) și cosmetice și produse de înfrumusețare (21%).
Pe de altă parte, 28% din cumpărăturile online făcute de francezi sunt din magazine online din întreaga lume.
„În trecut, mergeam pe stradă și opream pe cineva pentru a-l întreba de unde și-a cumpărat pantofii. Acum este mai ușor să găsești produsul visurilor tale prin intermediul noilor canale online, precum magazinele online, blogurile, Tumblr, Instagram și forumurile, după ce l-am văzut la un prieten, la o vedetă sau în vitrina unui magazin tradițional. Granițele între «offline» și «online» se estompează când vine vorba de modă și design. Obiceiurile de cumpărare se schimbă în mod decisiv, devenind ultra-rapide, fiind mult mai mult bazate pe comunitate și transfrontaliere”, a spus Sophie Ancely, director al tranzacțiilor internaționale la PayPal.
De altfel, Sophie Ancely a precizat că moda (hainele și pantofii) reprezintă categoria principală când vine vorba despre cumpărături online la nivel mondial, nu doar în Franța.
Sophie Ancely a mai spus că societatea pe care o reprezintă s-a aliat cu agenția NellyRodi pentru a dezvălui principalele cumpărături despre care este estimat că se vor face la nivel mondial în această vară.
Astfel, a fost elaborat un „caiet inspirațional” care să îi ajute pe cumpărătorii online în „experiențele” lor pe internet. Acest caiet a fost elaborat cu ajutorul expertului în anticiparea tendințelor Vincent Grégoire.
Explorarea tendințelor a cuprins patru teme mari: stil, culori, material și produse cheie. „Cuvântul cheie al acestei veri este «happy» (fericit, n.r.). Va fi o vară frumoasă, plină de culori, în care cuvântul de ordine este fericirea”, a spus Vincent Grégoire.
Potrivit acestuia, cumpărăturile online constituie o experiență de care ne putem bucura oricând, oriunde – singuri sau cu prietenii, cumpărând ceva pentru noi sau pentru altcineva -, asta atât timp cât descoperi piesa pe care o vrei atât de mult – nu contează că este de la un tânăr designer israelian, de pe un site japonez specializat în produse vintage sau dintr-o colecție specială a unei mari case de modă.