Guvernul va cheltui șapte milioane euro pentru programe de promovare turistică a României



Guvernul va cheltui în acest an aproximativ șapte milioane de euro pentru programe de promovare turistică a României, din care două milioane euro vor fi folosite pentru lansarea unui brand turistic național, prin care să fie atrași mai mulți vizitatori.
Fondurile sunt prevăzute în programul anual de marketing și promovare turistică, aprobat miercuri de Guvern, având ca scop promovarea celor mai importante destinații și forme de turism în țară și pe principalele piețe turistice din străinătate.
„Este pentru prima oară când un astfel de program este rezultatul colaborării în Consiliul Consultativ pentru Turism. Până acum, aceste decizii se luau într-un birou, la nivel de funcționari, dar am considerat că acest parteneriat public-privat este necesar și benefic”, a declarat ministrul pentru întreprinderi mici și mijlocii, comerț, turism și profesii liberale, Ovidiu Silaghi, la finalul ședinței de Guvern.
Consiliul Consultativ pentru Turism, înființat la sfârșitul anului trecut, este format din organizații profesionale, patronale, neguvernamentale, autorități locale și din ministerele implicate în domeniul turismului.
El a precizat că ministerul are ca obiectiv „creșterea ritmului circulației turistice din Europa de Vest și America de Nord” cu aproximativ 5% și o creștere anuală de circa 3%. în următorii trei ani, a bazei de produs pentru turism.
Programul prevede promovarea brandului turistic național în perioada 2008 – 2010, acțiuni de marketing prin internet și alte mijloace electronice, participarea la manifestări expoziționale de turism în țară și în străinătate, organizarea de vizite educaționale și de informare, în țară, pentru reprezentanți mass-media, turoperatori, reprezentanți ai societăților comerciale cu activități în turism din țară și străinătate, reprezentanți ai asociațiilor sau organizațiilor non guvernamentale cu activitate în turism, ai administrației publice centrale și locale, alți lideri de opinie, specialiști în turism, activități de promovare și publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinații din România și prin intermediul principalelor aeroporturi din țară și din străinătate pe care operează curse internaționale către România.
Vor fi totodată lansate activități de promovare prin inserții publicitare în cataloagele turistice realizate de către touroperatori, societăți comerciale cu activitate de turism, asociații profesionale, patronale și organizații non-guvernamentale și achiziționare de materiale de promovare, precum ghiduri despre România, hărți, albume, cataloage, cărți cu specific de turism.
Acțiuni de promovare prin intermediul posturilor de televiziune care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact în creșterea circulației turistice în România, susținerea financiară a proiectelor de promovare a destinațiilor sau produselor turistice românești instituirea schemei de ajutor de minimis pentru firme, indiferent de forma de organizare, și acordarea de fonduri nerambursabile pentru firme fără scop patrimonial, asociații sau fundații reprezintă alte măsuri incluse în programul aprobat de Guvern.
Executivul a aprobat, miercuri, și Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informațional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaționale, servicii de consultanță pentru perfecționarea cadrului legal conform egulilor UE și realizarea de achiziții materiale documentare.