Guvernul înființează Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială, cu atribuții sporite de control



Guvernul a decis, miercuri, înființarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, prin reorganizarea Agenției pentru prestații sociale, adăugarea unei direcții de inspecție socială și suplimentarea cu 287 de posturi a schemei de personal, prin transferuri între instituții.
Decizia a fost luată prin ordonanță de urgență, pentru aplicarea, începând cu anul viitor, a prevederilor Legii asistenței sociale, și are în vedere întărirea capacității de control a instituției, a anunțat ministrul Muncii, Sulfina Barbu.
În acest scop, numărul maxim de posturi al instituției a fost majorat cu 287 locuri, dintre care 132 vor fi preluate, prin transfer, din cadrul ministerului, iar alte 155 posturi vor fi transferate de la Inspecția Muncii.
„Creștem capacitatea de control a inspecției sociale, care de acum înainte va avea o structură teritorială mult întărită. Vreau să reamintesc pentru fiecare beneficiar de prestații sociale că dosarele nu se modifică de la 1 ianuarie, nu trebuie să vină cu cereri noi cei care sunt în plată, dar trebuie să se aștepte la controale din partea inspecției sociale”, a spus Barbu.
Ministrul a mai arătat că actul normativ permite controlul la nivel local fără a mai fi necesară aprobarea procedurilor de la minister și prevede sancțiuni atât pentru administrația centrală, cât și cea locală, dar și pentru beneficiarii de prestații sociale care nu permit efectuarea de controale.
Potrivit ordonanței, vor constitui contravenții și vor fi aplicate amenzi cu sume cuprinse între 5.000 lei și 10.000 lei pentru împiedicarea în orice mod, de către administrația publică său de către persoane fizice, a inspectorilor sociali să exercite atribuțiie de inspecție, refuzul persoanelor fizice sau juridice de aplica măsurile dispuse de inspectorul social și refuzul de a pune la dispoziție documente sau informații necesare pentru control.