Gustul vinului este influențat de muzică, potrivit unui cercetător din Chile, care este de părere că Jimi Hendrix merge cu un pahar de Cabernet Sauvignon, în timp ce vinul Merlot ar trebui băut cu muzica lui Otis Redding pe fundal, informează telegraph.co.uk.
Cercetătorul spune că studiul acesta este primul care a stabilit faptul că muzica influențează gustul vinului, adăugând că rezultatele ar putea avea implicații importante pentru proprietarii de restaurante.
Profesorul Adrian North de la Universitatea Heriot Watt din Edinburgh, a adăugat: „Comunitatea științifică știe că muzica afectează comportamentul, însă este pentru prima dată când s-a dovedit că muzica poate afecta alte simțuri și că schimbă gustul vinului”.
„Studiul a arătat că atunci când se ascultă melodii puternice, un vin precum Cabernet Sauvignon este perceput ca fiind cu 60% mai intens, bogat și puternic decât atunci când nu se ascultă muzică”, a adăugat acesta.
Studiul ce aparține de psihologia aplicată are la bază teoria recompensării cognitive, care sugerează că muzica stimulează anumite regiuni ale creierului. Atunci când vinul este gustat, aceste zone din creier sunt deja active și recompensează ascultătorul cu gustul unui vin corespunzător.
Studiul a fost efectuat de producătorul de vinuri Aurelio Montes, originar din Chile, care încorporează muzica în procesul de fabricare a băuturii. Acesta pune muzică religioasă în camerele cu butoaiele puse la maturare, fiind de părere că vibrațiile îmbunătățesc calitatea produsului.
Pe lista cântecelor ideale pentru anumite feluri de vin, Chardonnay se asociază cu „Atomic” al trupei Blondie, iar Merlot este bun cu Otis Redding cântând „Sitting on the Dock of the Bay”. Melodia „All Along the Watchtower” în versiunea lui Jimi Hendrix este recomandată cu un Cabernet Sauvingnon din Chile, producția din 2006.