Timp de trei zile, orașul Gura Humorului și împrejurimile sale au fost din nou locul de întâlnire a pasionaților de off-road din România, la cea de-a patra ediție a concursului Bucovina Off-Road Challenge. Ca și anul trecut, concursul de la Gura Humorului, organizat de Clubul Bucovina Off-Road, a deschis sezonul oficial al Campionatului Național, fiind prima din cele șapte etape programate pentru acest an. Față de anii precedenți, această etapă a stabilit și un nou record de participanți, în concurs înscriindu-se aproximativ 70 de echipaje (mașini) la clasa auto și opt concurenți la clasa moto. O altă noutate pentru Bucovina Off-Road Challenge o constituie introducerea clasei standard, acolo unde traseele sunt mai accesibile, iar mașinile mai puțin echipate decât la open sau extrem.
Ploaia le-a dat bătăi de cap organizatorilor și concurenților
Precipitațiile abundente căzute în zonă toată săptămâna trecută au făcut din această ediție a Off-Road-ului de la Gura Humorului una foarte dificilă, organizatorii fiind nevoiți să scurteze traseele și să le facă mai accesibile. În cele trei zile, echipajele prezente în concurs au avut destule bătăi de cap cu terenul devenit mocirlos în traseu, dovadă fiind și abandonurile, într-un număr mult mai mare decât la celelalte ediții. Astfel, la clasa open, vineri s-au înscris 40 de mașini, sâmbătă au mai rămas 32, în timp ce ieri, la trial, au luat startul doar 23.
Ieri, vremea a ținut cu organizatorii, astfel că la proba de trial, desfășurată în apropierea cabanei Bogdăneasa, au fost prezenți foarte mulți spectatori, ce au avut parte de un spectacol pe cinste oferit de concurenții care și-au forțat la maxim limitele monștrilor 4×4.
Câștigătorul de la clasa extrem a investit peste 70.000 de euro în mașină
Off-road-ul este un hobby destul de costisitor, dovadă fiind și sumele mari investite în mașini de concurenții prezenți la Gura Humorului. Astfel, câștigătorul clasei extrem, Costel Cășuneanu, din Bacău, a investit peste 70 de mii de euro într-un Jeep Wrangler, mașina sa fiind și una dintre cele mai bine echipate din concurs. Băcăuanul a făcut echipaj cu copilotul italian Zani Maurilio, cel care a recunoscut că traseul din acest an a fost unul foarte dificil.
„Ca de obicei, organizarea a fost foarte bună, dar din păcate timpul a fost puțin împotriva noastră. Cunoaștem foarte bine zona, dar când plouă foarte mult apar multe probleme în traseu, cursa devenind mai spectaculoasă în special pentru spectatori. A fost foarte greu, ne-am chinuit foarte mult cu trolieri, mai mult decât în anii trecuți, deoarece terenul nu prea are piatră, ci foarte multă argilă. Orice urcare care părea simplă avea capcane ascunse. Această pasiune este destul de costisitoare, pilotul investind în mașină peste 70 de mii de euro, dar pot spune că este foarte bine pregătită din toate punctele de vedere”, a declarat la final italianul Zani Maurilio. Tot la clasa extrem, locul al doilea a fost ocupat de echipajul Sorin Craioveanu (Timișoara)/Robert Tutuianu (Piatra Neamț), ce a concurat pe un Mercedes G, în timp ce locul al treilea a revenit echipajului Bogdan Oprea/Răzvan Lascu (București), pe o mașină Jeep Wrangler.
Clasa open a avut de parcurs traseele de anul trecut de la extrem
Concursul de la clasa open a fost unul mult mai dificil decât în anii trecuți, traseele alese apropiindu-se foarte mult de cele de la extrem. Trofeul acestei clase a fost câștigat în acest an de echipajul bucureștean Răzvan Cirap/Radu Chelaru, cel care a concurat pe o Toyota Land Cruiser. Locul doi a revenit nemțenilor Paul Groapa și Petru Fermeșanu, pe un Jeep Wrangler, în timp ce pe poziția a treia s-a clasat echipa bucureșteană Adrian Floricescu/Valentin Alexandroaie, pe un Mitsubishi Pajero.
„Particip pentru a treia oară la Bucovina Off-Road și de fiecare dată m-am simțit foarte bine aici. Din păcate acum doi ani am abandonat din motive tehnice, anul trecut mi-am pus un motor mult mai puternic, care a clacat după 500 de metri de traseu, dar anul acesta ne-am descurcat foarte bine, chiar și în condiții de ploaie. Anul acesta a fost mult mai greu, mai ales că la clasa open am avut traseele de anul trecut de la extrem. Această etapă de la Gura Humorului contează foarte mult în economia întregului Campionat Național, deoarece ca sportiv trebuie să punctezi la șase din cele șapte etape și orice punct este foarte important”, a declarat la final pilotul echipajului câștigător la clasa open, bucureșteanul Răvan Cirap.
Pentru prima dată la Bucovina Off-Road Challenge, clasa standard a fost câștigată de echipajul Adrian Bălășoiu/Mircea Rentea din București, pe un Mitsubishi Pajero, urmat de ieșenii Dan Cionohuz/Ovidiu Chirilă, pe un Suzuki Vitara, și bucureștenii Tiberiu Stan și Adriana Marina, pe o Toyota Land Cruiser.
Pregătirile pentru organizarea concursului încep cu două-trei luni înainte
Pentru cele trei zile de concurs, organizatorii Bucovina Off-Road Challenge încep să pună la punct detaliile competiției cu cel puțin două luni înainte. În acest an, în ciuda crizei financiare și a sponsorilor prezenți într-un număr mai mic, la această ediție organizatorii au reușit să țină concursul la un standard ridicat, oferind premii în bani în valoare de 4.000 de euro, dar și în echipamente specifice off-road-lui în valoare totală de 2.000 de euro.
„Pregătirile pentru această etapă au început cu cel puțin două luni înainte, când am ales traseele, deoarece din acest an s-a introdus și clasa standard, unde este destul de dificil de găsit trasee în această zonă. Mai este partea de logistică, unde trebuie să asigurăm asistența tehnică, pe cât posibil în zonă, cazări, masa. Criza s-a făcut simțită și la noi, numărul sponsorilor din acest an fiind mai mic, dar noi am încercat să menținem competiția la aceleași standarde și cred că am reușit.
Sunt oameni care vin din plăcere aici, investesc în mașinile lor, off-road-ul fiind, înainte de competiție, un sport pe care-l fac din pasiune. Oamenii de pe 4×4 au un spirit aparte și de aceea se ajută între ei la greu, atât în concurs, cât și în situații din afara concursului, la inundații, iarna, sau de câte ori comunitatea are nevoie de ei pentru a-și folosi mașinile și îndemânarea”, a declarat unul din organizatorii competiției, Daniel Popica.
Noroi și adrenalină
Gura Humorului a fost din nou capitala off-road-ului din Bucovina
