Grupul IBM, un gigant în domeniul informaticii, va ajuta muzeul Luvru să își protejeze mai bine operele de artă, să economisească energie și să rămână deschis tot timpul anului pentru milioanele de vizitatori care îi calcă pragul, informează AFP.
Grație senzorilor, dispozitivelor de analiză în timp real și a altor dispozitive conectate la internet, grupul american dorește să ajute muzeul Luvru, cel mai frecventat din lume, să devină „mai inteligent”.
„Nu este o slujbă oarecare, este o adevărată misiune”, a declarat David Bartlett, vicepreședintele IBM, supranumit „omul care murmură în urechea clădirilor” grație pasiunii sale pentru o mai bună gestiune a imobilelor.
„Dacă asculți o clădire și faci acest lucru în mod holistic, constați că există multe posibilități de ameliorare. Luvrul îmi spune că există o întreagă rețea complexă de sisteme în interiorul altor sisteme”, a declarat David Bartlett.
Muzeul Luvru, care a încheiat cu IBM un contract multianual, a cărui valoare nu a fost precizată, ce a fost făcut public luni de acest gigant informatic, realizează în medie 65.000 de lucrări de reparații sau de mentenanță în fiecare an, în cei peste 60.000 de metri pătrați de expoziții permanente, care necesită uneori închiderea pentru public a anumitor săli sau galerii.
„Faptul că adăpostește mii de opere de artă de neînlocuit, care trebuie să fie conservate în timp ce primim milioane de vizitatori, în fiecare an, reprezintă o dificultate suplimentară”, afirmă directorul departamentului de mentenanță informatică din muzeul parizian, Metin Pelit.
Ca parte a inițiativei sale „Smarter Buildings”, lansată de IBM în februarie 2010, grupul american a instalat deja programul informatic Maximo pentru a coordona operațiunile de curățenie, întreținere, încălzire, iluminare și chiar închidere automatizată a peste 2.500 de uși din muzeu.
Înainte de implementarea noului sistem IBM, personalul muzeului Luvru folosea formulare tipărite pentru a administra operațiunile de întreținere a clădirii.
Însă, „administrarea vizitelor pentru reparații, curățenie sau mentenanță care permit conservarea sălilor și a operelor de artă, menținând accesul la galeriile de artă, este o sarcină dantescă”, a declarat Metin Pelit.
„Grație programului IBM, putem să vizualizăm toată infrastructura și să luăm cele mai bune decizii, fiind mai bine informați în legătură cu felul și cu momentul în care trebuie rezolvată o problemă sau să acționăm preventiv pentru a evita o problemă pe care, altfel, n-am fi putut să o prevedem”, a mai spus acesta.
Senzorii identifică, de exemplu, filtrele care au nevoie să fie schimbate sau motoarele aflate la capătul ciclurilor lor de viață. Programul IBM ține, totodată, o listă actualizată cu specialiștii în intervenții de care este nevoie pentru a realiza anumite operațiuni.
Deși acest parteneriat se află abia la început, IBM afirmă că noul program a permis muzeului Luvru să realizeze o economie de 40% în clădirile sale vechi.
Programul realizat de IMB la Luvru este unul dintre cele mai ambițioase dintre cele create în cadrul inițiativei „Smarter Buildings”, implementată și la Universitatea Tulane din New Orleans și la uriașul hotel-cazino The Venetian din Las Vegas.