Din ce în ce mai multe drumuri importante de pe raza județului Suceava se prezintă într-o stare proastă, iar intervenția autorităților responsabile, pentru lucrările minime, de plombare, întârzie să apară. Este și cazul DN 2H, pe porțiunea Rădăuți-Putna, drum a cărui stare de degradare s-a accentuat foarte mult în lunile grele de iarnă din sezonul rece. Gropile au pus stăpânire pe acest drum mai ales pe porțiunile de la marginea șoselei. Aparent, acestea pot fi evitate, însă automat șoferii circulă spre axul drumului, ceea ce înseamnă un risc mai ridicat de producere a unor accidente rutiere.
Cum bani pentru o modernizare capitală a drumului nu sunt, soluția plombărilor este singura luată în calcul. Dacă în primăvara lui 2012 s-a intervenit pentru refacerea drumului, în 2013, deși șoseaua este într-o stare mult mai proastă, lucrările au fost începute și apoi amânate.
Primarul comunei Gălănești, Liviu Mironescu, a declarat: “Oamenii așteaptă ca drumul să fie reparat, cel puțin pe sensul de mers spre Rădăuți starea carosabilului fiind foarte proastă. Am avut discuții cu șefii de la Secția de Drumuri Naționale Suceava, care administrează drumului, și ni s-a promis că se va interveni. Din informațiile pe care le am lucrările au fost amânate pentru că stația de asfalt din zonă este defectă”.
Cum sună justificările: multe priorități, vreme capricioasă și probleme tehnice la stațiile de asfalt
Informația este confirmată și de șeful Secției de Drumuri Naționale Suceava.
Radu Huțanu a precizat că reabilitarea DN 2H este în plan, însă lucrările s-au făcut în funcție de priorități. Au fost plombate mai întâi principalele drumuri naționale, iar pe DN 2H s-a intervenit deocamdată doar pe raza comunei Putna, unde ajung foarte mulți turiști.
Reprezentanții Secției de Drumuri Naționale justifică întârzierile prin vremea capricioasă și numeroasele zile cu precipitații, dar și prin problemele tehnice ale unor furnizori de mixtură asfaltică.
Rămâne de văzut dacă lucrările de plombare de pe DN 2H vor fi efectuate măcar în luna iunie, existând promisiuni că vor fi începute cel târziu pe 15 iunie.
Dacă pe DN 2 H au apărut multe gropi, se poate și mult mai rău. Este cazul DN 18, care cuprinde pe raza județului Suceava sectorul Iacobeni-Ciocănești-Cârlibaba. DN 18 a ajuns la limita impractibilității, fără ca nici măcar intervențiile cu plombe să fie demarate.