Unul dintre cei trei candidați independenți la alegerile europarlamentare din 26 mai are susținerea mai multor organizații non-guvernamentale în această luptă. Gregoriana Tudoran s-a înscris în această cursă pe ultima sută de metri și a reușit, în timp record, să strângă semnăturile de care avea nevoie pentru a fi validată drept candidat de către Autoritatea Electorală Permanentă.
Gregoriana Tudoran are 42 de ani, este născută la Iași și lucrează la Bruxelles de peste 10 ani. A absolvit Colegiul Național ”Costache Negruzzi” din Iași, este doctor în economie, antreprenor, lobby-ist și consultant financiar pentru afaceri europene.
După cum singură recunoaște, face parte din cei aproximativ 4,5 milioane de români care au ales calea migrației, dar crede că este momentul să pună în slujba României cunoștințele pe care le-a acumulat în timpul anilor petrecuți în străinătate.
Principalii susținători ai Gregorianei Tudoran sunt membrii Asociației „Împreună pentru A8”, dar mesaje încurajatoare au venit și de la alte asociații civice.
Pentru că și ea a avut de suferit din cauza infrastructurii precare din România și pentru că autoritățile de la București nu se implică în atragerea de fonduri europene pentru construcția de autostrăzi, Gregoriana Tudoran a ajuns la concluzia că trebuie să se implice direct.
„Inițial, ne-am dorit ca A8 să ajungă până la graniță, dar conectivitatea Transilvaniei nu este deloc de neglijat, sunt sigură că se vor găsi soluții de conectare rapidă cu granița de vest. Deocamdată, Moldova și Bucovina sunt cele mai izolate regiuni din Europa, iar cel mai important partener comercial pentru România este Uniunea Europeană. Din punct de vedere comercial, este obligatoriu să creăm o legătură directă între est și vest, între Moldova și Transilvania, și nu să creăm o legătură printr-o buclă către sud, dacă eu vreau să trec din Moldova către Transilvania ar trebui să ocolesc câteva sute de kilometri, nu e fezabil economic. Dar nu putem exclude nici legătura cu sudul țării”, a arătat Gregoriana Tudoran.
Candidatul independent pentru alegerile europarlamentare din 26 mai a explicat că încă nu este prea târziu pentru a atrage fonduri europene în vederea construirii de autostrăzi care să faciliteze accesul spre și dinspre Moldova și Bucovina.
„Termenul limită pentru ca România să depună cerere la Comisie pentru finanțarea autostrăzilor, considerate a fi o prioritate europeană, este 2021 (pentru a ne înscrie în ultimul cadru financiar multianual 2021-2027, dedicat și problemei noastre). Într-o o serie de interpelări pe problema autostrăzilor A7 și A8, făcute la instituțiile UE (Parlamentul European și Comisie), precum și la Guvernul României, am constatat că suntem ignorați de conducătorii noștri și de europarlamentarii români (doar unul a avut amabilitatea să dialogheze cu Comisia, la cererea noastră, prin procedura “oficială”). În schimb, am văzut că suntem ascultați și sprijiniți de către Comisie, de către UE”, a mai spus Gregoriana Tudoran.