Greenpeace acuză industria auto că nu și-a respectat promisiunea de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor până la media de 160 de grame pe kilometru, bazându-se pe faptul că cele prezentate în cadrul Salonului Auto de la Geneva au un grad mediu de poluare cu 25% mai mare.
Industria auto și-a asumat răspunderea de a reduce emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale autoturismelor până la o medie de 160 de grame pe kilometru, susțin reprezentanții Greenpeace într-o declarație de presă de vineri. Totuși, aceștia susțin că pot demonstra că emisiile produse de mașinile afișate la Salonul Auto de la Geneva, cel mai recent mare eveniment al industriei, ating valori de peste 200 de grame pe kilometru.
„În ciuda atenționării verde, industria rămâne un principal motor de distrugere a planetei, mai ales că producătorii nu pun responsabilitatea climatică înaintea performanțelor în exces”, a declarat Agnes de Rooij, combatant Greenpeace în problema mondială a autoturismelor.
De Rooij a mai adăugat că, având în vedere încălcarea promisiunilor făcute de producători, „industria trebuie forțată să schimbe regulile privind emisiile”.
Conform studiului Greenpeace, aproape toți marii producători de mașini, inclusiv Ferrari, BMW și Renault, au depășit nivelul de 160 de grame de emisii pe kilometru. O surpriză a venit din partea companiei Volkswagen, recunoscută ca promovând modele de mașini care nu poluează excesiv mediul, dar care, prin Passat Coupe și Tiguan, a ajuns la nivelul de aproape 200 de grame de emisii pe kilometru.
Greenpeace cere Uniunii Europene să impună un nivel standard al emisiilor provenind de la autoturisme de 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, până în anul 2012, respectiv 80 de grame pe kilometru până în 2020.