România ar trebui promovată în lume cu câteva domenii în care este unică, printre care Delta Dunării, izvoarele termale și legendele românești, inclusiv cea a lui Dracula, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini.
„Nu pot să spun acum care a fost cea mai mare greșeală făcută în turism, dar ca în toate domeniile greșeala ar fi că nu a existat o continuitate, fiecare când a venit a vrut altceva. Nu poți să construiești așa. În turism trebuia alese trei-patru domenii, de exemplu nu cred că valorificăm faptul că suntem unici în lume cu biosfera din Deltă. Datele nu arată că noi valorificăm acest lucru foarte bine. În momentul în care tu, ca țară, ai niște lucruri unicate în lume sau în Europa, pentru că ziceam că suntem pe primul loc cu izvoarele termale. Dacă vreți, asta a fost cea mai mare greșeală: nu s-a făcut o hartă a bogățiilor naturale, a ceea ce ne-a dat Dumnezeu aici, de la deltă, Dunăre, munți, izvoare termale etc.”, a spus ministrul.
Ea a adăugat că ar trebui promovate și legendele românești, așa cum fac multe țări.
„Am fost în Thailanda și mi-au spus o legendă despre o ramură de copac, că dacă treci cu cineva pe sub ramură rămâi toată viața cu acel om… Au știut să câștige bani din orice. Noi n-am fost atât de inspirați, nu găsesc vinovăția unei persoane, eu vorbesc de-acum 23 de ani, ce-a fost înainte de Revoluție nu mai punem în discuție. În afară de legenda cu Dracula nimic n-am mai scos la iveală, noi avem foarte multe alte lucruri. Nici pe-aia n-am scos-o noi, că au cercetat-o ei”, a afirmat ministrul.
Grapini crede că nu trebuie îndepărtată legenda Dracula, dar trebuie alăturată altor legende sau lucruri adevărate din istorie. În acest sens, ministrul a discutat cu omologul său de la Cultură, Daniel Barbu, pentru a identifica ce s-ar putea promova pe turismul cultural.
„Noi trebuie să ne identificăm ca țară cu produsele noastre. Eu îmi propun să fac un brand de țară. Dacă cineva ne întreabă cum poate fi cunoscută România, prin ce? Eu nu cred că nu putem să ne punem ceva din tradiția poporului român ca să ne reprezinte. Identificăm că elvețienii sunt cu ceasurile, Luxemburgul e cu băncile, francezii cu vinurile și cu moda, italienii cu moda, dar România cu ce? Este păcat că în 23 de ani nu am identificat un mesaj și care să se fi bătătorit timp de 23 de ani și-acum știa și lumea că România se identifică cu ceva. Sper că nu cu copii abandonați, așa cum am văzut în National Geographic că imaginea care reprezintă România este un bunic care gătește la două fetițe rrome, pentru că părinții sunt plecați în Spania. Este păcat! Cum să îmbunătățim imaginea României cu așa ceva? E National Geographic, totuși! Cum s-a ajuns ca această poză să fie în top 10? Nu ne face bine”, a încheiat ministrul.