Google și Yahoo! amână implementarea parteneriatului în domeniul publicității online



Google și Yahoo! au decis să amâne implementarea parteneriatului în domeniul publicității prin intermediul motoarelor de căutare până la finalizarea discuțiilor dintre cei doi giganți ai industriei online și Departamentul de Justiție al SUA.
„Companiile au căzut de acord în privința unei scurte întârzieri a implementării acordului, pentru a continua discuțiile cu Departamentul de Justiție. (…) Dorim să răspundem tuturor întrebărilor autorităților în legătură cu acest acord”, precizează Yahoo!.
Google a emis o declarație similară. „Când am anunțat contractul pe publicitate cu Yahoo!, în luna iunie, am decis să întârziem implementarea sa până în octombrie, pentru a permite autorităților să verifice detaliile. Din moment ce încă discutăm cu Departamentul de Justiție, am hotărât o scurtă amânare a aplicării acordului”, a anunțat Google.
Întârzierea va dura mai puțin de o lună, a declarat, pentru Reuters, o sursă apropiată discuțiilor.
„Încă vizăm un termen limită până la sfârșitul lunii octombrie”, a arătat sursa citată.
Contractul dintre cele două companii permite Google să vândă publicitate prin intermediul unei porțiuni a spațiului online al Yahoo! destinat reclamelor, iar înțelegerea dintre cei doi giganți se confruntă cu opoziție din partea agențiilor de publicitate, care se tem că tarifele vor crește.
Cota de piață a Google pe piața căutărilor online a crescut la 63% în august, în timp ce Yahoo! a scăzut la 19,6%, iar Microsoft a coborât la 8,3%, potrivit firmei de cercetare comScore.
Înțelegerea anunțată în iunie a fost încheiată pentru a permite Yahoo! să respingă oferta de preluare din partea Microsoft, prin majorarea veniturilor anuale ale companiei de servicii online cu 800 milioane de dolari.