Google va lansa, la nivel global, în următoarele zile, o nouă funcție pentru motorul său de căutare, care permite utilizatorilor să efectueze căutări în timp real, în lista de rezultate urmând să apară și informații de pe rețele sociale precum Facebook și Twitter, se arată pe blogul companiei.
Rezultatele în timp real care vor fi primite de utilizatorii Google vor cuprinde toate informațiile despre un anumit subiect publicate atât pe site-uri obișnuite, cât și cele care apar pe diferite platforme de socializare precum, Facebook Twitter, MySpace și FriendFeed, exact în momentul în care se face căutarea.
Lista cu rezultate Google va cuprinde doar unele dintre informațiile de pe platformele sociale, însă utilizatorii pot accesa opțiunea „Latest results” pentru a vedea mai multe rezultate cu informații publicate pe bloguri sau pe Twitter. Pagina poate deveni mai cuprinzătoare, pe măsură ce noi informații sunt publicate.
„Setările noastre pentru căutări în timp real se bazează pe mai mult de 12 noi tehnologii care ne permit să monitorizăm mai mult de un miliard de documente și să efectuăm milioane de modificări în timp real în fiecare zi”, se arată într-un post publicat pe blogul Google.
„Desigur nimic din toate astea nu ar fi posibil fără ajutorul partenerilor noștri Facebook, MySpace, FriendFeed, Jaiku și Identi.ca, alături de Twitter, care a fost anunțat acum câteva săptămâni”, se mai arată în același material.
Motorul de căutare Bing, al companiei Microsoft, a introdus deja o versiune beta a căutărilor în timp real, folosind informații de pe Twitter.
Recent, Google a anunțat că va lansa la nivel global opțiunea căutărilor personalizate. Astfel, în indexul de rezultate ale căutărilor efectuate pe motorul său de căutare vor avea prioritate site-urile pe care utilizatorii le-au mai accesat în trecut.