Google a anunțat că va limita drastic informațiile pe care companiile de marketing și publisherii le primesc despre cuvintele cheie care generează trafic pe site-urile acestora, o mișcare care are ca scop o îmbunătățire a politicilor de confidențialitate, informează adage.com.
Google va furniza în continuare informații despre cuvintele cheie pentru găsirea advertiserilor, însă, în urma acestor modificări, multe companii de marketing și numeroși publisheri se vor confrunta cu pierderi.
„Aceasta este una dintre cele mai mari pierderi de date cu care se confruntă marketerii în ultimii cinci ani”, a declarat Seth Besmertnik, CEO Conductor, care susține că, în medie, jumătate din traficul de pe site-urile clienților este obținut din căutarea organică generată de implementarea unor tehnici de SEO (Search engine optimization).
Însă publisherii au în continuare acces la informațiile despre cele mai importante și populare 2.000 de cuvinte-cheie, însă nu în timp real și numai prin instrumentele Google pentru webmaster. Acest fapt limitează modalitățile prin care publisherii își pot adapta conținutul pentru a atrage un trafic mai mare în urma căutării organice.
Modificarea anunțată de Google are un mare impact asupra strategiilor de marketing la nivel de media câștigate (produsele media apărute în urma unui eveniment).
De-a lungul timpului, Google a limitat din ce în ce mai mult datele despre termenii de căutare disponibili pentru companiile de marketing și publisheri, în încercarea, potrivit companiei de internet, de a îmbunătăți politicile de confidențialitate.
Modificarea operată de Google nu va avea un efect resimțit imediat, însă ar putea avea impact asupra unor site-uri precum The Huffington Post și Demand Media, care creează conținuturi încărcate de cuvinte cheie pentru a atrage trafic în urma căutării organice.