Google a anunțat lansarea serviciului Goo.gl, care creează forme scurte pentru adrese de internet, intrând în concurență directă pe acest segment cu Bit.ly, informează blogul Bits al New York Times.
„Oamenii partajează numeroase link-uri pe internet. Asta se întâmplă în special după ce serviciile de microblogging precum Twitter au crescut în popularitate”, se arată într-un mesaj publicat pe blogul companiei.
Noul serviciu Goo.gl reprezintă un atac direct la adresa Bit.ly, serviciu de scurtat URL-uri dezvoltat de Betaworks Studio. Bit.ly a devenit foarte rapid cel mai utilizat serviciu de scurtat adresele de internet pe Twitter și pe numeroase alte site-uri, serviciul obținând și o finanțare în valoare de două milioane de dolari de la diverși investitori.
Reacția Bit.ly la anunțul Google a venit rapid, compania anunțând că va începe să realizeze URL-uri prescurtate pentru mai multe site-uri și publisheri, între care motorul de căutare Bing al Microsoft, The New York Times, Associated Content, The Huffington Post, The Wall Street Journal, The Onion și Meebo.
„Modul în care partajăm informația pe internet se modifică rapid”, a spus John Borthwick, Chief Executive Betaworks Studios, care a dezvoltat Bit.ly. „Bit.ly aspiră să fie platforma cea mai deschisă și mai utilizată de pe piață”, a adăugat el.
Bit.ly ar putea, prin acordul anunțat, să își mențină poziția pe piața serviciilor de prescurtare a adreselor web.
De la lansarea Bit.ly, numărul de link-uri transmise între utilizatorii de internet a crescut exploziv, de la 11,8 milioane în urmă cu un an la 2,1 miliarde în noiembrie 2009.
În prezent, Goo.gl este disponibil numai prin intermediul Google Toolbar și Feedburner, compania anunțând că va face serviciul valabil pentru o audiență extinsă, pe viitor.