Google invită elevii să-i redeseneze logoul pentru Ziua Națională a României



Google a lansat „Doodle 4 Google”, o competiție națională prin care invită copiii să creeze un desen cu tema „România mea este…”, desenul câștigător urmând să apară pe pagina de start a motorului de căutare, pe 1 decembrie, de Ziua Națională a României.
Concursul de creație se adresează copiilor cu vârste între 6 și 14 ani, ce urmează cursurile primare sau gimnaziale ale tuturor școlilor din România, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Copiii trebuie să realizeze un desen cu tema „România mea este …”, prin care să exprime ce reprezintă țara noastră pentru fiecare dintre ei.
Desenul marelui câștigător al concursului va apărea pe 1 decembrie, pe pagina de start a Google România, pentru a fi admirat de milioane de români. Micul artist va primi și un premiu în valoare de 15.000 de lei, iar finaliștii, în număr de zece, vor fi premiați cu tablete. De asemenea, școlile din care provin primii cinci clasați în funcție de voturi vor primi câte o bursă de tehnologie în valoare de 20.000 de lei.
Copiii pot fi înscriși în concurs de către părinți, învățători sau profesori, respectând regula unui singur desen înscris pentru fiecare copil. Desenele pot fi trimise prin poștă sau e-mail, alături de formularul de înscriere disponibil pe pagina google.ro/doodle4google. Termenul limită de trimitere a desenelor este 15 octombrie.
Într-o primă etapă, echipa Google România va selecta cele mai frumoase 250 de lucrări din cele înscrise în concurs. Juriul concursului va alege apoi cele mai reprezentative 30 desene. Dintre acestea, primele 10 desene finaliste vor fi alese prin vot public pe site-ul Doodle 4 Google România, iar desenul ce va obține cel mai mare punctaj din întregul concurs va deveni marele câștigător.
Votul publicului va putea fi exprimat online între 8 și 27 noiembrie, pe site-ul www.google.ro/doodle4google.
Juriul concursului „Doodle 4 Google România” este format din personalități din domeniul artistic, media și educație: Andreea Esca, Nicolae Alexi, Adrian Boțan, Adrian Brăescu, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar și Cătălin Ștefănescu. Din juriu va face parte și Sophia Foster-Dimino, membră a echipei care se ocupă de redesenarea logoului Google la aniversările pe care Google le sărbătorește la nivel internațional și local.
Concursul se va desfășura sub tutela Ministerului Educației și cu sprijinul TVR.
Competiții similare pentru a decora pagina Google în momente speciale s-au organizat în peste 30 de țări, România aflându-se la prima ediție în acest an.
Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afișat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.
Google își schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuși, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărțisorul sau Ziua Națională a României.
În 1998, fondatorii Google – Larry și Sergei au participat la festivalul Burning Man din deșertul Nevada. Pentru că au vrut să-și anunțe utilizatorii că vor fi plecați în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neașteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăușă a acestor modificări.
Doi ani mai târziu, în 2000, Larry și Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.
De atunci Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalități ca Marie Curie, Mahatma Gandhi sau personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită țară.
Doodle-urile Google au început ca simple ilustrații, dar în timp acestea au evoluat, ca și tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveștii lui Pinocchio, și doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne („20.000 de leghe sub mări”) sau chitara electrică Les Paul.