Produsul „Gin și apă Titonică”, obținut cu ajutorul unei tăvi speciale care produce bucăți de gheață sub forma unor reprezentări miniaturale ale transatlanticului Titanic, a fost lansat în Marea Britanie, informează dailymail.co.uk
Această tăviță specială a fost pusă de curând în vânzare în Marea Britanie. Posesorii ei pot să realizeze replici miniaturale de gheață ale Titanicului, alături de patru mici aisberguri.
Producătorul acestei tăvițe speciale consideră că produsul său le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a obține o „coliziune” a acestor cuburi de gheață în interiorul unui pahar de gin și să „recreeze astfel istoria”.
Criticii consideră însă că această idee este „nesănătoasă și dezgustătoare”, deoarece noul produs încearcă să obțină profituri pe seama tragediei din 1912, în urma căreia au murit peste 1.500 de persoane.
Istoricul Brian Ticehurst merge în aprecierile sale chiar mai departe de atât, sugerând că noul produs este înrudit cu atacul terorist din 11 septembrie 2001 asupra Twin Towers din New York: „Sunt dezgustătoare, sute de oameni au murit în acea tragedie. Cât timp va mai dura până când această companie va produce cuburi de gheață în forma Twin Towers pentru a comemora tragedia de la 11 septembrie?”.
Tim Brant, secretarul Merchant Navy Association, a declaratcă „este o idee puțin cam nebunească și dezagreabilă pentru oamenii care au suferit și pentru familiile lor. Scufundarea Titanicului este un eveniment care trebuie comemorat, nu celebrat”.
Transatlanticul Titanic s-a scufundat în timpul primei lui călătorii spre New York, în 1912, în urma naufragiului murind 1.522 de pasageri.
Compania producătoare Fred and Friends este renumită în Marea Britanie pentru produsele originale pe care le lansează. Pentru „Gin și apă Titonică”, compania a folosit următorul mesaj publicitar: „Atenție, gheață! Gin și apa Titonică este un plus garantat și de nescufundat pentru viitoarea dumneavoastră petrecere. Această tavă de gheață reutilizabilă conține patru mici vase Titanic și patru aisberguri amenințătoare. Amestecați-le în băuturile dumneavoastră și retrăiți istoria. Haideți, scufundați încă un rând!”.
„Întotdeauna se va găsi cineva care să fie deranjat de ceva, în special atunci când este vorba și de puțin umor împins până la limită”, a spus Joe Edmundson, purtătorul de cuvânt al companiei producătoare.