La sfârșitul lunii trecute a fost lansat, în Aula Magna a Universității „Dunărea de Jos” din Galați, în cadrul celei de-a XXIII-a Conferințe Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România – „Biblioteca – tradiție și inovare”, cel mai la îndemână mijloc de informare biblioteconomică: „Ghidul Bibliotecilor Școlare și al Centrelor de Documentare și Informare (CDI) din Învățământul Preuniversitar Românesc”.
Coordonatoarea acestui ghid, al doilea după aproape 20 de ani de la editarea primului ghid de acest gen, este bibliotecara Casei Corpului Didactic (CCD) „G. Tofan” Suceava, profesoara Daniela Argatu. „Am lansat o lucrare de referință pentru bibliotecarii școlari și profesorii documentariști din România. Fiind coordonatoarea acestui ghid, mă bucur că am putut să fac cunoscută și munca colegilor mei din județ. Acest gen de instrument s-a mai publicat acum 20 de ani și reflectă situația de atunci”, ne-a spus Daniela Argatu.
Județul Suceava, bine reprezentat în acest ghid
Ghidul a fost realizat pe baza unui chestionar elaborat de Biblioteca Pedagogică Națională „I. C. Petrescu” București, făcut public pe 25 mai anul acesta. Centralizarea datelor a durat aproximativ trei luni, în paralel realizându-se și varianta online a acestui ghid.
Profesoara Daniela Argatu ne-a spus că „județul Suceava este unul dintre județele bine reprezentate în acest ghid, din punct de vedere al structurilor la nivel preuniversitar, la toate cele trei tipuri de resurse identificate: umane (utilizatori numeroși, procentul foarte mare de bibliotecari și responsabili CDI cu studii superioare de specialitate), materiale și financiare”.
Ghidul, în opinia coordonatoarei, „va putea să fixeze repere, pornind de la situația existentă la nivelul bibliotecilor școlare/CDI-urilor, pentru realizarea unei baze solide necesare conturării strategiilor de comunicare și de imagine a bibliotecii școlare/CDI-ului din România. Ghidul își propune în mod cert să devină un instrument de diagnosticare a informației de interes pentru bibliotecarii școlari/profesorii documentariști și utilizatorii săi și, de ce nu, de monitorizare și diseminare a exemplelor de bune practici”.