Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, primarul Sucevei, Ion Lungu, și directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Dorina Tiron, i-au solicitat premierului României, Emil Boc, suplimentarea cu 30 de milioane de lei a fondurilor alocate în anul 2010 pentru lucrările de construcție a șoselei de centură a Sucevei. Emil Boc a vizitat în cursul zilei de ieri șantierul șoselei de centură, fiind însoțit de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, precum și de președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, și de primarul Sucevei, Ion Lungu. Șeful Guvernului a vizitat baza de producție a prefabricatelor care vor fi folosite pentru construcția viaductelor de pe traseul șoselei de centură, fiindu-i prezentat și întregul proiect de construcție. Pe șantierul șoselei de centură, Emil Boc a declarat că lucrările ar trebui să se finalizeze la termenul stabilit în proiect, respectiv în anul 2011. Premierul s-a interesat de stadiul actual al investiției, aflată la circa 25% din volumul total al lucrărilor, precum și de necesarul de fonduri pentru urgentarea lor.
În aceste condiții, directoarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale a precizat că pe lângă cele 40 de milioane de lei alocate pentru acest an, ar mai fi necesară suma de 30 de milioane de lei. Dorina Tiron a precizat că în situația în care sumele pentru șoseaua de centură ar fi suplimentate, în cursul acestui an ar putea fi realizate peste 50% dintre lucrări. Față de această solicitare, primul-ministru a precizat că suplimentarea fondurilor pentru șoseaua de centură ar putea fi posibilă doar la o eventuală rectificare a bugetului.
Pe de altă parte, trebuie spus că în cadrul unei întâlniri pe care premierul României a avut-o cu reprezentanții administrațiilor locale, primarul Sucevei, Ion Lungu, i-a transmis acestuia că lucrările la șoseaua de centură nu s-ar putea încadra în termenul prevăzut în proiect dacă nu vor fi suplimentate fondurile pentru această investiție.
„Ruta ocolitoare trebuia terminată în trei ani și au trecut deja doi. Așa cum merg finanțările, probabil o să dureze cinci ani. Înțelegem situația, este și criză economică, dar finalizarea acestei șosele ar conduce la fluidizarea traficului și la scoaterea traficului greu din Suceava. Și atunci suntem foarte interesați să grăbim această rută ocolitoare pentru a scoate traficul greu din oraș”, a declarat Lungu.
Suceava, singurul județ cu cinci rute ocolitoare
În cadrul întâlnirii cu reprezentanții administrațiilor locale, atât primul-ministru, Emil Boc, cât și ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au subliniat faptul că Suceava este singurul județ din țară unde au fost aprobate cinci șosele ocolitoare pentru orașe.
„Începând cu Suceava și continuând cu Rădăuți, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei și Fălticeni, toate sunt prinse în programele de investiții ale Ministerului Transporturilor. Este un obiectiv al Guvernului ca până la sfârșitul mandatului să putem rezolva cea mai mare parte a centurilor ocolitoare ale municipiilor și ale celor mai importante orașe. Și acum sarcina noastră este să găsim resurse financiare, o parte din fonduri europene, o parte din fonduri naționale, pentru ca acest program să meargă mai departe”, a spus Boc. El a arătat că pe lângă șoseaua de centură a Sucevei, cu o lungime 13,2 de kilometri, vor mai fi construite variante ocolitoare și în Câmpulung Moldovenesc – zece kilometri, Rădăuți – 16 kilometri, Vatra Dornei – șase kilometri și Fălticeni – 6,5 kilometri.
Fonduri
Gheorghe Flutur a solicitat suplimentarea banilor pentru centura Sucevei
