Aproximativ patru din zece români au un nivel ridicat de atașament față de compania pentru care lucrează, iar cei mai apropiați de locul de muncă sunt angajații din domeniile educație, energetic și al utilităților, dar și din agricultură, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK România.
GfK România a desfășurat în luna septembrie a acestui an un studiu de măsurare a nivelului de atașament al românilor față de actualul loc de muncă. Studiul s-a desfășurat online, pe un eșantion de 602 persoane active profesional, cu educație medie și superioară.
„Coordonata față de care românii manifestă cea mai favorabilă atitudine este echipa de lucru – respectul reciproc, spiritul de camaradenie, sentimentul de responsabilitate față de atingerea obiectivelor importante, dar și schimbul de informații și cunoștințe”, se arată în studiu.
De asemenea, în studiu se precizează că un alt capitol în susținerea performanței unei companii față de care românii și-au exprimat o atitudine favorabilă include modul în care firmele reușesc să transmită clar obiectivele individuale și criteriile pentru realizarea acestora, precum și transparența statusului financiar al companiei.
Cu toate acestea, potrivit GfK, feedback-ul către angajați pare să se concentreze într-o măsură mai mică pe punctele tari ale acestora.
„Preocuparea față de dezvoltarea carierei oamenilor pe care îi conduc nu este, cel puțin în prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament în ceea ce privește gradul de satisfacție al angajaților. Cu toate că un segment relativ mare dintre cei intervievați consideră că pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesională, ce lipsește în acest moment este un sistem de tip meritocrație care să stea la baza deciziei de avansare, dar și interesul manifest al top managementului în ceea ce privește dezvoltarea carierei angajaților”, a declarat, într-un comunicat, Marina Udroiu, expert în cercetare organizațională, specialist GfK Employee Engagement Tool.
Din punct de vedere geografic, studiul GfK arată că nivelul de angajament cel mai ridicat este manifestat de salariații din Muntenia, Dobrogea, Oltenia (aproape 50%) și cel mai scăzut de cei din Moldova și Transilvania (37%). În orașele medii se concentrează o proporție mai mare de atașament al angajaților, spre deosebire de orașele mari.
O altă concluzie a GfK este că femeile sunt mai implicate în activitatea organizației pentru care lucrează decât bărbații, iar acest grad de angajament crește odată cu vârsta în cazul ambelor sexe.
Din punct de vedere al ocupației, studiul companiei de cercetare arată că cei din top management se declară în mai mare măsura implicați decât angajații de pe alte nivele profesionale, iar cei cu studii medii îi devansează la acest capitol pe cei cu studii superioare.
Angajații din domeniile educație, energetic și al utilităților, dar și din agricultură sunt cei mai atașați de locul lor de muncă (peste 50% dintre ei) în vreme ce, din punct de vedere al veniturilor, mai fideli sunt cei cu venituri de peste 1.500 lei, potrivit companiei de cercetare.
GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piață la nivel mondial, cu peste 10.000 de angajați și colaboratori, operând în circa 100 țări. Filiala din România a fost înființată în 1992.