General Motors anunță cu surle și trâmbițe că intră în cursa pentru dezvoltarea de mașini low-cost.
Nu ar fi prima dată când gigantul american declară că se apucă serios de treabă.
De data aceasta declarațiile se materializează, iar lucrurile par bătute în cui. Lansarea modelului indian Tata Nano, cel mai ieftin din lume, a întors industria auto pe dos, un model de numai 2.800 de dolari fiind o amenințare serioasă la adresa multor producători cu o vastă experiență.
„Dacă ei au reușit să o facă, de ce n-am reuși și noi” par să își fi spus americanii, vizibil jenați de realizarea indienilor.
Noul proiect pornit de General Motors are ca termen limită anul 2011, moment în care mașina ieftină va intra în producția de serie.
Modelul de 2.800 de dolari va fi destinat doar piețelor din India și China, piețe cu un potențial uriaș pentru segmentul low-cost.
General Motors va dezvolta viitorul vehicul în colaborare cu producătorii chinezi SAIC și Wuling Automobile, unul dintre aceștia urmând să asigure și operațiunile de asamblare.
Șefii concernului american pot opta fie pentru platformă globală derivată din actualul Chevrolet Spark/Matiz sau o platformă nouă, realizată integral în China, ceea ce ar salva costuri de fabricație prețioase.