General Motors, primul producător care utilizează foaia de magneziu cu greutate redusă



General Motors, primul producător care utilizează foaia de magneziu cu greutate redusă
General Motors, primul producător care utilizează foaia de magneziu cu greutate redusă

General Motors testează un proces de formare la cald și un tratament brevetat pentru mărirea rezistenței la coroziune pentru foaia de magneziu, o premieră în industria auto ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventă a acesteia ca alternativă la oțel și aluminiu.
GM dorește să extindă utilizarea pieselor cu masă redusă pentru autovehiculele din întreaga lume și va urmări oportunitățile de brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul îl constituie facilitarea utilizării acestui proces de către furnizori, pentru a rezulta o cantitate semnificativă de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea substanțială a masei autovehiculelor.
Alături de motoarele convenționale și sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cântărește cu 33% mai puțin decât aluminiul, cu 60% mai puțin decât titanul și cu 75% mai puțin decât oțelul, îi va ajuta pe clienți să economisească bani în momentul alimentării autovehiculului cu carburant.
Până în prezent, producătorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile și inoxidabile, cu ajutorul metodelor tradiționale de formare. În cadrul procesului patentat de GM, căldura la care este supusă foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permițând modelarea precisă a materialului în forme rigide, precise.
Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de lovituri efectuate de roboți industriali și la impacturi de 250 kg, fără a suferi defecțiuni.
Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producător care utilizează foaia din magneziu formată la cald pentru structuri, preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventă a foii de magneziu, împreună cu materiale și optimizări de procese suplimentare, obiectivul reprezentându-l reducerea costurilor.
„Utilizarea inovatoare a magneziului ilustrează doar o situație în care GM implementează tehnologii inovatoare care vor constitui un avantaj pentru clienții noștri din întreaga lume,” a declarat Jon Lauckner, director tehnic al GM și vice-președinte al diviziei Cercetare & Dezvoltare Globală. „Utilizarea materialelor cu rezistență ridicată și greutate redusă, precum magneziul și aluminiul, reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități de a reduce consumul de carburant și de a crește performanțele de conducere.”