O soluție prin care s-ar putea asigura ritmicitatea plății facturilor la energie termică și apă-canal, precum și sancționarea promptă a rău-platnicilor ar putea fi obligarea beneficiarilor la depunerea unei garanții de plată. Primarul de Suceava, Ion Lungu, a declarat, în conferință de presă, că între Bioenergy/Termica și ACET, ca furnizori de utilități, pe de o parte și beneficiari, de cealaltă parte ar trebui să existe contracte individuale, cu obligații stricte în caz de neplată. Având în vedere că debranșările individuale sunt extrem de greu de realizat, Lungu a spus că în contracte trebuie să existe clauze care să ușureze executarea silită pentru recuperarea sumelor datorate sau beneficiarii să depună o garanție egală cu plata facturilor pe două luni. Această ultimă modalitate este practicată pe scară largă în alte state. La încheierea contractului, beneficiarul depune „garanția” într-un cont special, la care furnizorul de utilități are acces în cazul în care factura nu este plătită la termen. Dacă factura nu este plătită în două luni, furnizorul de apă sau energie termică își recuperează banii din acest cont și are dreptul să rezilieze contractul. Pentru prelungire, în contul special trebuie depuși din nou banii – garanție.
Garanții de bună plată la încheierea viitoarelor contracte pentru apă și căldură în municipiul Suceava
