Vineri, 4 februarie, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni a fost prezent într-un nou proiect Erasmus+ intitulat „Digital – English as a Second Language” (D-ESL). Prima întâlnire transnațională de parteneriat strategic a reunit în mediul online trei școli din România, Italia și Macedonia de Nord și organizațiile nonguvernamentale YuzuPulse (Franța) și SCS LogoPsyCom (Belgia). Organizația belgiană este specializată în crearea de metode și instrumente alternative (digitale sau nu) ca suport pentru activitățile educative formale și nonformale, fiind și coordonatoarea proiectului.
La această primă întâlnire, colegiul fălticenean a fost reprezentat de cei trei directori: Radion Palaghia, Chirilă Silvia, Țuca Mariana Silvia, coordonatorul de proiect prof. Magdalena-Simona Trușcan și ceilalți membri ai echipei de proiect, respectiv profesoarele Claudia Suseanu, Roxana Mercore, Anca Oprișanu, Simona Murărescu și ec. Mihaela Strugaru.
Prof. Magdalena-Simona Trușcan, coordonator proiect,ne-a spus: „Cu toate că limba engleză este predată în proporție de peste 90% în majoritatea școlilor europene, nu este mereu asimilată la un nivel optim. Mai mult decât atât, mediul virtual este de mult timp prezent în viața noastră, inclusiv în educație. Vorbim de educație virtuală, clase virtuale, lecții digitale, tehnologii noi informaționale, practic o lume nouă în care trebuie să găsim modalități noi de a motiva elevii «digitalizați» din zilele noastre și de a le furniza lecții captivante, conform contextului și nevoilor de la clasă. Materialele educaționale sub forma jocurilor video create în acest proiect vor reprezenta un suport real și de impact pentru dezvoltarea competențelor de limba engleză ale elevilor din învățământul secundar. Și profesorii își vor îmbunătăți metodele de predare a limbii engleze și competențele TIC utilizând platforma e-learning a proiectului. Aici vor întâlni tutoriale care vor explica, pas cu pas, procesul de creare a jocurilor video și includerea acestora în lecțiile de limba engleză”.
Predare prin metode și tehnici inovatoare
Prof. Simona Trușcan a precizat că îmbunătățirea tehnicilor de predare pentru profesorii de ESL/EFL prin metode și tehnici inovatoare (Digital Game-Based Learning-DGBL), stimularea motivației și a performanței școlare, dezvoltarea competențelor de limbă engleză pentru elevii din învățământul secundar prin intermediul gamificării lecțiilor, inclusiv pentru elevii cu cerințe educative speciale, sunt aspecte prioritare pe care le urmărește acest proiect european.
La nivel de parteneriat transnațional, proiectul are drept grup țintă elevi din învățământul secundar, elevi cu cerințe educative speciale din învățământul secundar și profesori care doresc optimizarea tehnicilor de predare.
Rezultatele obținute în format digital vor fi: ghiduri metodice pentru profesori pentru folosirea lecțiilor gamificate la clasă; curs de training; broșură cu elemente specifice elevilor cu nevoi speciale de învățare; fișe de lucru; jocuri video și secvențe de jocuri realizate în scop pedagogic; tutoriale; ghiduri de creare și organizare de workshop-uri cu jocuri video pentru elevi. Se mai are în vedere editarea unui ghid de bune practici care să includă și experiențe, impresii și recomandări ale profesorilor din timpul folosirii pachetelor de lecții propuse. Aceste rezultate se vor regăsi și vor fi accesibile din pagina digitală a proiectului în 5 limbi: engleză, franceză, italiană, macedoneană și română.
„Impactul estimat al proiectului Digital – English as a Second Language (D-ESL) va fi cuantificat la nivel local, regional, național, precum și la nivel european, vizând astfel asigurarea de beneficii pe termen lung și sustenabilitatea produselor realizate. Toate materialele create în cadrul proiectului vor fi accesibile pe platforme precum eTwinning, School Gateway sau pe pagina web a proiectului, fiind asigurate premisele unui proces educațional la standarde europene”, a mai precizat prof. Simona Trușcan.