Rădăuțenii ar putea rămâne fără apă caldă, dar și fără căldură în apartamente dacă Primăria și SC Servicii Comunale nu vor plăti, până la sfârșitul lunii septembrie, gazul metan consumat în acest an. SC Nord Gaz SRL, societatea care furnizează gaz metan în municipiu, și-a arătat disponibilitatea de a recupera debitele eșalonat, dar termenele de plată propuse nu au fost respectate de către Primărie și Servicii Comunale. SC Nord Gaz SRL Rădăuți are de încasat aproximativ 700.000 de euro în contul gazului consumat și al penalităților, existând facturi neachitate încă din luna martie. În aceste condiții, SC Nord Gaz SRL a venit cu o nouă propunere la Primărie: furnizarea gazului metan nu va fi întreruptă dacă administrația municipiului plătește, până vineri 29 septembrie, o parte din datoriile acumulate la gaz, adică de 933.175 RON, precum și cele acumulate la Baia Publică, la asfaltări și la blocul ANL, în valoare de 62.533 RON, plus penalități de 5.088 RON. Dacă nici această propunere nu va fi respectată, conducerea SC Nord Gaz este hotărâtă să întrerupă alimentarea cu gaz metan a Centralei Termice de Zonă, iar populația racordată la rețeaua publică de termoficare nu va mai putea beneficia de căldură și apă caldă. De asemenea, conducerea SC Nord Gaz a precizat că are în vedere măsuri restrictive numai pentru Primărie și Servicii Comunale, iar ceilalți clienți ai săi, de altfel cu plățile la zi, nu vor avea de suferit. Ca să plătească datoriile acumulate la SC Nord Gaz, Primăria Rădăuți și SC Servicii Comunale încearcă să obțină de la Ministerul Finanțelor o sumă de bani în contul subvențiilor la energia termică furnizată populației. De asemenea, Servicii Comunale încearcă să recupereze datoriile acumulate de populația rău-platnică.
Potrivit declarațiilor făcute anterior, directorul SC Servicii Comunale, Nistor Tătar, speră ca SC Nord Gaz să nu ajungă în situația de a opri furnizarea gazului metan. De altfel, directorul Tătar spunea că societatea pe care o conduce face eforturi mari pentru a recupera datoriile de la populația rău-platnică. “Echipe ale societății noastre sînt deja pe teren pentru a recupera datoriile de la populație, unii clienți vor fi debranșați de la rețea, iar acolo unde se va impune vom acționa în judecată restanțierii”, a precizat directorul Nistor Tătar.





