FSLI: Simularea examenelor să fie unitară, altfel inspectoratele pot concepe subiecte mai dificile



Simularea examenelor naționale trebuie să fie unitară, așa cum subiectele evaluării și bacalaureatului sunt unice, altfel inspectoratele școlare pot da dovadă de exces de zel, concepând cerințe mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii, a declarat, miercuri, președintele FSLI, Simion Hancescu.
„Simulărilor la examenele naționale nu au fost organizate corect. Simulările nu arată realitatea, pentru că gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un județ la altul”, a spus Simion Hancescu, citat într-un comunicat de presă remis agenției MEDIAFAX.
Liderul Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) susține că fiecare catedră trebuie lăsată să își facă singură subiectele, profesorii respectivi fiind în măsură să știe ce materie a fost parcursă și astfel elevii să nu fie puși în situația să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă.
Hancescu a precizat că ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o școală la alta în această perioadă.
„Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel și pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu știu elevii. Dar trebuie să arătăm ce știu elevii, nu ce nu știu. Rezultatele acestei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea și îi descurajează și pe elevi și pe profesori”, a mai spus Hancescu.
Simulările evaluării naționale și examenului de bacalaureat sunt descentralizate, fiecare inspectorat școlar își stabilește propriul calendar și propria metodologie, acestea având loc până la sfârșitul lunii aprilie.
Conducerea Inspectoratului Școlar al Capitalei preciza înainte de organizarea simulării că aceasta are ca scop prezența elevilor la teste, și nu rezultatele obținute, care pot fi sau nu trecute în catalog.
Ministrul Educației, Remus Pricopie, spunea că procentele mici de promovabilitate înregistrate la examenele naționale nu sunt un semn bun și trebuie făcută o analiză pentru a vedea care sunt cauzele acestora.