Frunza din brandul turistic ar putea apărea pe fiecare produs agro-alimentar românesc



Brandul turistic al României
Brandul turistic al României

Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, propune ca fiecare aliment produs în România să aibă o etichetă care să conțină frunza din brandul turistic al României și spune că mierea, fructele și carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia și Bulgaria.
„Eu mă gândesc serios ca brandul acesta național să vină și pe produsele agricole românești, mai ales că l-a preluat și Lucian Bute. Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost și care a trecut în zona politică, de ce nu l-ai aduce și l-ai stiliza pe toate produsele care aparțin României? Și pe produsele care se duc la export, dar și pe cele care se vând în țară”, a declarat agenției MEDIAFAX Valeriu Tabără.
El a afirmat că producția agro-alimentară autohtonă este una de calitate și că sunt „foarte multe semne de întrebare” privind importurile.
Potrivit ministrului, în cazul în care cumpărătorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gândi: „Da, domnule, e produs românesc, mă pot adresa cu multă siguranță”.
În plus, postarea frunzei pe produs ar crește, în opinia lui Tabără, responsabilitatea firmei producătoare.
„Atunci când pui o etichetă și un brand ferm pe un produs înseamnă resposabilitatea celui care a făcut și pune acea etichetă. Cred că foarte mulți au conștiința că produsul lor e un produs bun. Eu voi susține, ca ministru, o astfel de inițiativă. Vă dați seama că i-aș obliga, dar nu pot”, a adăugat Tabără.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului, Elena Udrea, declara într-un interviu acordat MEDIAFAX la începutul lunii august că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiții.
„Până acum, foarte mulți agenți economici s-au arătat interesați de acest lucru și în foarte scurt timp veți vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenții economici au înțeles importanța acestui demers. Gândiți-vă cât de multe produse și servicii sunt angrenate în industria ospitalității și veți înțelege de ce sectorul turistic este important în economia generală și de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume își arată sprijinul pentru proiect și crede în utilitatea lui”, a afirmat Udrea.
Potrivit lui Tabără, România își va promova produsele agro-alimentare pe piața externă prin campanii comune cu alte state.
Bulgaria și Grecia au anunțat joi că vor lansa o campanie comună de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa și România, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii.
Astfel, Bulgaria va promova legume și produse din carne, iar Grecia uleiul de măsline. Campania va avea loc atât în statele membre ale Uniunii Europene, cât și în afara acestora.
„Urma să mă întâlnesc vineri cu ministrul Agriculturii din Bulgaria, dar din păcate a trebuit să amân această întâlnire. E o temă de discuție și cu dânsul, iar luni mă văd cu ministrul din Cipru. De ce nu am vorbi despre un sector performant, deși pare mic, cum este mierea. Mierea românească este un produs excepțional de bun și foarte bine primit pe piețele europene. De ce n-am vorbi despre fructe, despre carnea de ovine și produsele din lapte”, a spus Tabără.
El a adăugat că promovarea va fi făcută prin expoziții reciproce de produse.
„Așa cum pregătim acum, cu Republica Moldova, o expoziție cu vânzare, într-un an poate la Chișinău, în altul la București. Avem pregătită cu Italia o întâlnire de acest tip, probabil că la Timișoara în luna mai. În februarie-martie avem o campanie de acest tip cu Tunisia, la invitația lor”, a mai spus ministrul Agriculturii.