Calendarele sexy și fotografiile topless cu modele, prezente în diversele publicații, îi determină pe bărbați să le considere pe femei drept niște obiecte, potrivit unui studiu recent publicat în Statele Unite, informează dailymail.co.uk.
Când un bărbat privește o femeie în bikini, se activează o zonă din creierul acestuia care este asociată uneltelor și alte obiecte.
În același timp, activitățile din regiunea cerebrală responsabilă cu dorința de a înțelege gândurile și sentimentele altor persoane sunt inhibate, potrivit unui studiu recent.
Cercetătoarea Susan Fiske, coordonatoarea studiului, a declarat: „Singura dată când am observat același tip de reacții a fost când oamenii au privit fotografiile unor persoane fără domiciliu sau ale unor dependenți de droguri, deoarece ei nu își doresc cu adevărat să știe ce se întâmplă în mințile celorlalți”.
Acest experiment a relevat, totodată, și poate nu în mod surprinzător, faptul că bărbații își amintesc mai ușor imaginea unei femei îmbrăcate sumar decât pe cea a unei femei îmbrăcate complet.
Rezultatele obținute în urma scanării creierului voluntarilor au dovedit că imaginile sexy îi determină pe bărbați să le considere pe femei „mai puțin umane”, indică studiu, prezentat la conferința anuală American Association for the Advancement of Science.
Fiske, profesor la Universitatea Princeton din Statele Unite, spune că această asociere ar putea să afecteze locul de muncă, bărbații având tendința de a-și vedea colegele ca pe niște obiecte sexuale.
Întrebată dacă și femeile au aceeași reacție când privesc bărbați sumar îmbrăcați, Fiske a declarat că acestea au tendința să acorde o importanță mai mare vârstei și contului din bancă, decât aspectului fizic.