Schimbare de direcție

Fostul primar Marian Ionescu și fostul procuror-șef Dumitru Dîmbu au preluat conducerea TASA Suceava



Fostul primar Marian Ionescu (mandatul 2000 - 2004), devenit recent președinte al Consiliului de Administrație de la TASA
Fostul primar Marian Ionescu (mandatul 2000 - 2004), devenit recent președinte al Consiliului de Administrație de la TASA

Schimbările majore la conducerea celei mai mari societăți de transport internațional, interjudețean și județean de persoane și mărfuri, TASA Suceava, parte a Holdingului Atlassib, anunță nu doar o modificare a politicii interne de gestionare a afacerii, ci și o nouă abordare în relația cu Primăria Suceava și TPL, unde există un conflict vechi de aproape 10 ani.
În primul rând, conducerea TASA Suceava a fost preluată de doi suceveni foarte cunoscuți în județ și cu multe relații, în toate mediile – fostul primar Marian Ionescu (mandatul 2000 – 2004), devenit recent președinte al Consiliului de Administrație de la TASA, și fostul procuror-șef al județului, Dumitru Dîmbu.
Altfel spus, Marian Ionescu, fost șef al societății de transport public local din Suceava, TPS, cu 20 de ani de experiență în domeniul transporturilor, este deliberativul, cel care stabilește calea de urmat, în vreme ce Dumitru Dîmbu este executivul – cel care pune în practică deciziile CA.
Dumitru Dîmbu, fostul procuror-șef al Secției de cercetări penale a Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, este noul administrator al TASA Suceava de aproximativ patru luni, în vreme ce Ionescu a preluat funcția luna trecută. Mai mult, se pare că ambii dețin și o parte din acțiunile societății, măsură practicată la mai multe companii mari din țară, pentru a stimula o implicare cât mai mare în bunul mers al firmei.
„Vrem o revigorare totală a activității societății, de la schimbarea orarului unor curse, la înființarea de noi trasee, precum și eficientizarea unora dintre curse, precum cele către București. Lucrăm la un nou grafic de transport, dar vrem și o înnoire a parcului auto. În principal cursele nerentabile trebuie rentabilizate”, a declarat Marian Ionescu.
Stingerea conflictului cu Primăria Suceava și TPL
Una dintre primele acțiuni inițiate de noua conducere de la TASA a vizat chiar actuala societate de transport public local, TPL.
Asta deoarece TPL funcționează în vechea bază a TPS, în câteva din clădirile de acolo, care nu îi aparțin, deoarece au fost cumpărate în 2004 de TASA, la licitația organizată de Finanțele Publice, pentru recuperarea datoriilor neachitate de societatea de transport public local către bugetul de stat.
Numai că atât clădirile, cât și suprafața betonată care sunt proprietatea TASA se află pe terenul Primăriei Suceava, de unde și un lung șir de șicane, lupte în instanțe și executări silite.
Noua conducere a TASA declară că vrea „să îngroape securea războiului”, iar un prim pas, inițiat de Marian Ionescu, a fost de a negocia un nou contract de închiriere a clădirilor fostului TPS către TPL.
Măsura, dorită și de TPL, care se vedea în situația de a fi scoasă în stradă în prag de iarnă, din cauza datoriilor neplătite către TASA, este pe cale de a se concretiza.
Conform negocierilor purtate până acum, TPL ar urma să achite către TASA 5.000 de euro lunar, pentru a utiliza clădirile și suprafața betonată, dar, în același timp, și TASA ar urma să plătească chirie pentru terenul municipalității, încât ambele părți au de câștigat.
„Stingerea vechiului conflict dintre TASA și Primăria Suceava – TPL este prioritară”, susține Marian Ionescu, noul președinte al CA de la TASA Suceava.
Posibilă colaborare TASA – TPL, în viitorul apropiat
La nivel de zvon se vorbește chiar de un posibil parteneriat public – privat între TPL și Primăria Suceava de o parte și TASA de cealaltă parte, pentru asigurarea transportului public local nu doar în municipiul Suceava, ci și la nivel metropolitan, adică în comunele din jurul Sucevei, care fac parte din Asociația Metropolitană Suceava.
În acest fel, TASA ar contribui nu doar cu flota auto, cea a TPL fiind total insuficientă și îmbătrânită, dar și cu atelierele proprii, autorizate RAR, de care TPL nu dispune în prezent, dar ar avea asigurate rute profitabile de transport de persoane, pe o piață acaparată tot mai mult de maxi-taximetriști privați, dar și de pirați. În plus, un venit sigur ar putea fi reprezentat de subvențiile care se acordă pentru transportul public de persoane, de la bugetul local al Sucevei, iar la nivel metropolitan, posibil și de la alte primării.
Noua conducere TASA nu a negat astfel de intenții, spunând doar că dorește „pace cu vecinii de la TPL, chiar și colaborare”.


Curtea TPL, unde TASA deține inclusiv suprafața betonată
Curtea TPL, unde TASA deține inclusiv suprafața betonată
Fără spații de garare, autobuzele sunt ținute iarna afară, fără a putea fi ferite de ger
Fără spații de garare, autobuzele sunt ținute iarna afară, fără a putea fi ferite de ger
Fostul primar Marian Ionescu (mandatul 2000 - 2004), devenit recent președinte al Consiliului de Administrație de la TASA
Fostul primar Marian Ionescu (mandatul 2000 - 2004), devenit recent președinte al Consiliului de Administrație de la TASA


Recomandări

Transportul public local și metropolitan Suceava, gratuit pentru toți elevii, părinții, bunicii și cadrele didactice, în prima zi de școală