Fostul ministru al Educației Valentin Popa susține că limba română este în pericol în clasele minorităților naționale, apreciind că parlamentarii ar trebui să verifice situația înainte de a vota o ordonanță privind predarea limbii române în aceste școli.
Potrivit Mediafax, referitor la acest subiect, fostul ministru al educației a menționat: “Am constatat-o cu urechile mele. Am fost în clasele respective, am adresat întrebări simple pentru copii. Am auzit un deputat spunând că le-am adresat întrebări pentru adulți. Mă întreb dacă salutul «la revedere» o fi pentru adulți, că n-au putut răspunde nici la salut. Din punctul meu de vedere, este îngrozitor ca după cinci-șase ani de limbă română, câte patru ori pe săptămână, să nu poți avea un mic dialog și să spui că acest sistem trebuie conservat mai departe”.
Într-o conferință de presă privind activitatea pe care a avut-o la minister, Popa a invitat parlamentarii care votează ordonanțe de urgență să meargă în școlile respective, pentru a verifica situația.
“Nu verifică chiar nimeni ce se întâmplă la aceste clase? Îi invit pe toți parlamentarii care vor trebui până la urmă să aprobe aceste ordonanțe de urgență ale Guvernului, înainte de a le aproba, să meargă în clasele respective și să vorbească cu elevii respectivi, să vadă care este nivelul de cunoaștere a limbii române. Și apoi să voteze, în cunoștință de cauză. (…) Nu înțelegeau (n.r. – elevii) ce le vorbeam, și nu am fost într-o clasă, ci în trei. Erau elevi de clasa a V-a și a VI-a”, a mai adăugat fostul ministru.
Suceveanul Valentin Popa și-a dat demisia din actualul Guvern, săptămâna trecută.
Acesta și-a argumentat gestul prin faptul că nu poate accepta solicitarea UDMR legată de abrogarea ordonanței care prevede susținerea orelor de limba română la clasele cu predare în limbile minorităților naționale de către profesori de specialitate.
Mai exact, ordonanța emisă în august de ministerul condus de Valentin Popa prevede ca în învățământul primar, la clasele cu predare în limbile minorităților naționale, orele de limba română să fie predate de profesori cu studii superioare de specialitate, nu de învățători care nu au studii universitare de limba română.