Fosta echipă de management a Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava a primit calificative maxime din partea Ministerului Educației pentru activitatea desfășurată în anul școlar 2017-2018.
Atât fostul inspector școlar general – prof. Gheorghe Lazăr, cât și inspectorii generali adjuncți – prof. Gabriela Scutaru și prof. Cristian Cuciurean, au fost apreciați prin calificative de „Foarte bine” de către ministerul de resort.
Ministerul Educației Naționale (MEN) a acordat calificative atât inspectorilor generali din cadrul inspectoratelor școlare județene, cât și directorilor din cadrul caselor corpului didactic din fiecare județ.
La rândul său, prof. Elena Manuela David, directoarea Casei Corpului Didactic „George Tofan” Suceava, a fost notată tot cu ”FB” de minister.
Metodologia nu prevede o dată de finalizare a evaluării, rezultatele acesteia fiind făcute publice abia recent.
Chiar dacă rezultatele evaluării ministeriale au fost maxime, conducerea instituției și-a schimbat configurația în acest an școlar.
Astfel, în luna martie a acestui an, Cristian Cuciurean a fost numit inspector școlar general. În luna mai, Ministerul Educației a numit-o în funcția de inspector școlar adjunct pe Alexandra Chirilă, prin detașare, până la organizarea unui nou concurs. Aceasta este responsabilă de domeniul „Management”.
Tot în luna mai, prof. Gabriela Mihai s-a alăturat conducerii instituției, Ministerul Educației numind-o în funcția de inspector școlar general adjunct, aceasta coordonând compartimentul„Curriculum și inspecție școlară”.
Cum se realizează evaluarea
Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncți și directorii Caselor Corpului Didactic sunt evaluați anual conform prevederilor Legii Educației Naționale nr. 1/2011. În temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menținerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.
Evaluarea se face după depunerea de către inspectori a fișei de autoevaluare și a raportului de autoevaluare însoțit de dovezi.
Fișa de evaluare presupune punctarea unor criterii precum: proiectarea strategiei educaționale și a politicilor educaționale ale inspectoratului școlar (sau ale compartimentului); organizarea activităților inspectoratului școlar; conducerea/coordonarea activității inspectoratului școlar/compartimentului; motivarea/antrenarea personalului din subordine; monitorizarea/evaluarea/controlul activităților inspectoratului școlar; relații de comunicare; pregătire profesională.
Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului anual, astfel: 100–90 de puncte: „foarte bine” – validarea pe funcție; 89,99–80 de puncte: „bine” – validare pe funcție; 79,99–70 de puncte: „satisfăcător” – monitorizare și reevaluare la un interval de 3–6 luni; sub 70 de puncte: „nesatisfăcător” – invalidare pe funcție (încetarea contractului de management educațional).