Ford a demarat din toamna anului trecut producția de automobile și în România. Operațiunile au demarat la uzina din Craiova (fosta Daewoo) aici unde compania americană produce utilitara Transit Connect.
Un oficial din cadrul Ford a oferit câteva informații care confirmă zvonurile apărute imediat după achiziționarea fabricii din țara noastră. Anul acesta se intenționează asamblarea celui de al doilea model Ford la Craiova. După toate probabilitățile acesta va purta denumirea B-Max și va înlocui unica generație Fusion – lansată în anul 2002.
Noua mașină este un monovolum subcompact, bazat pe platforma noii generații Fiesta ce va afișa un aspect mult mai stilat, în ton cu designul kinetic al oricărui Ford produs în Europa. Modelul a fost prefațat în martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva sub forma conceptului Iosis Max care anticipează evoluția designului kinetic marca Ford.
Minivanul deține sub capotă un motor din noua generație Ecoboost, de 1.6 litri și 180 de cai putere, echipat cu un sistem de injecție directă. Propulsorul este cuplat la o cutie automată Powershift cu dublu ambreiaj și șase trepte de viteză. Sistemul start/stop figurează pe fișa tehnică, acesta ajutând la economisirea carburantului.
Modelul prezintă câteva soluții ingenioase la capitolele acces în habitaclu și spre spațiul de încărcare al portbagajului. Lipsa montanților centrali și ușile din spate care culisează spre înapoi cu ajutorul unor brațe, permit alocarea unui spațiu generos, asigură urcarea și coborârea foarte facilă a pasagerilor. Cabina flexibilă, plafonul înalt, portbagajul generos și spațiile de depozitare multiple, sunt câteva din caracteristicile noului B-Max, un vehicul polivalent, un concurent de temut în clasa mini-MPV unde activează Opel Meriva, Citroen C3 Picasso și Nissan Note.
Construit pe platforma noii generații Fiesta, viitorul model ce va fi asamblat la Craiova va avea dimensiuni apropiate acesteia, mai puțin ampatamentul care va fi ceva mai generos.