Ford România va produce, pe lângă B-Max, încă un model de clasă B, imediat după ce va înceta producția utilitarei ușoare Transit Connect, a declarat marți Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Naționale de Vânzări Ford.
El a spus că decizia de a produce un nou vehicul din gama de modele seria B a venit în urma punerii la punct a unei noi strategii de reorganizare a fabricilor deținute în Europa de către compania americană.
Astfel, s-a decis ca uzina Ford de la Craiova să devină o unitate de producție specializată pe vehicule clasa B.
Începerea producției unui nou model de clasă B, pe lângă B-Max, va coincide cu scoaterea din fabricație a modelului Transit Connect. Producția acestui model va fi transferată către uzina Ford din Valencia.
Reprezentantul companiei americane nu a precizat când va avea loc lansarea producției noului model de clasă B.
Transit Connect va fi scos din fabricație odată cu lansarea noii generații a modelului, în Spania.
Ford va investi 800 milioane euro în fabrica deținută în Spania, unde va produce două modele noi, Transit Connect și crossover-ul Kuga.
Nenzen a spus că activitățile de reorganizare nu vor afecta planurile de producție pentru modelul B-Max care va ieși pe piață începând de anul viitor.
Nenzen a declarat că primele unități B-Max vor fi livrate în al doilea trimestru al anului viitor.
Planul de reorganizare a fabricii de la Craiova va presupune majorarea numărului furnizorilor de componente, precum și al angajaților, care în prezent se ridică la aproximativ 3.500 de persoane.
Oficialul Ford a precizat că uzina Ford România va funcția la capacitatea maximă de 350 de unități pe zi când va începe și producția următorului model de clasă B.
Reprezentantul Ford a spus că mai mult de 90% din producția noul model anunțat va fi exportată.
Totodată, Nenzen a reconfirmat începerea producției motorului ecoboost, care va deservi producția de vehicule de la Craiova, însă nu exclude și exportul unor cantități în cazul în care vor exista solicitări de la alte uzine din Europa.
În următorii trei ani, compania americană intenționează să lanseze în producție în Europa cel puțin 20 de modele noi sau îmbunătățite.
Ford a început la uzina de la Craiova producția primelor prototipuri B-Max realizate în România, urmând ca pe durata verii să asambleze peste 70 de astfel de mașini.
Kit-urile de asamblare a prototipului B-Max provin de la uzinele Ford din Germania, unde au fost produse modelele de prezentare a modelului la Salonul Auto de la Geneva.
Prototipurile la care lucrează angajații Ford Craiova vor fi testate în următoarele luni în Belgia, la centrul Ford de încercări din Lommel, precum și în țări cu forme de climă extremă. De asemenea, mașinile de test vor putea fi văzute în acestă vară și pe șoselele din România. După finalizarea etapelor de încercări, mașinile vor fi distruse în întregime.
Testele cu prototipurile noului model sunt premergătoare începerii producției de serie a automobilului, programată pentru prima parte a anului viitor.
B-Max este un monovolum de clasă mică, model al cărui concept a fost prezentat pe 1 martie la Salonul Auto de la Geneva. B-Max va fi construit exclusiv în România.