Ford nu este nici primul și nici ultimul producător auto ale cărui planuri sunt date peste cap de criza financiară. Cu toate că noul Fiesta se bucură de o largă apreciere în Europa, iar versiunea pregătită pentru piața nord-americană bate deja la porțile succesului, oficialii companiei au decis să înghețe proiectul versiunii de performanță RS până când piața va fi mai favorabilă, iar clienții mai receptivi. Motivele sunt clare: nu este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică, aceasta este părerea șefilor companiei.
Ford intenționa să continue tradiția începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă, potrivit afirmațiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producția de serie. „Pentru moment am renunțat la versiunea de top Fiesta RS, nu și la ideea de a o lansa pe piață. Dacă împrejurările vor fi prielnice, noul model va fi lansat”, spun surse din cadrul Ford.
Programată să apară în anul 2010, noua generație Fiesta RS era și prima ce urma să fie comercializată la nivel global. Din informațiile deținute până la această oră, noua versiune RS urma să primească o motorizare turbo pe benzină de 1,8 litri ce dezvolta 220 de cai putere. Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecție iar întreaga putere o transfera punții față prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj. Exteriorul purta amprenta unui kit sportiv cu apendice aerodinamice pe spoiler, praguri mai pronunțate și jante din aliaj de dimensiuni mari. Modelul sportiv avea în echipare suspensii rigide și sistem de direcție servo-asistată.