Ford pregătește Fiesta ST, dar renunță la versiunea Fiesta RS



Ford Fiesta S
Ford Fiesta S

Ford are planuri ambițioase cu Fiesta, noua vedetă a clasei B, însă unul din proiectele de viitor va rămâne pentru o bună bucată de vreme doar pe hârtie. Programată să apară chiar anul acesta, versiunea de performanță Fiesta RS nu va mai ajunge în producția de serie. Motivele sunt cât se poate de clare: ”nu este momentul cel mai potrivit pentru lansarea unei sportive de top în clasa mică”, sunt de părere oficialii companiei care și-au revizuit strategiile pe termen scurt.
Pentru a nu fi lipsiți total de existența unei mașini urbane cu veleități sportive, Ford va apela la versiunea intermediară, care se va poziționa sub RS.
În momentul de față, Ford se concentrează asupra finalizării unei alte versiuni sportive Fiesta ST ce va rivaliza cu Opel Corsa GSi, Seat Ibiza Cupra și VW Polo GTI. Lansarea oficială ar putea avea loc în toamnă la Salonul Auto de la Paris.
Ford intenționa să continue tradiția începută în 1990 cu Fiesta RS Turbo, însă, potrivit afirmațiilor făcute de o serie de oficiali ai diviziei Ford Europe, noul model sportiv nu va mai ajunge în producția de serie.
„Pentru moment, am renunțat la versiunea de top Fiesta RS, nu și la ideea de a o lansa pe piață. Dacă împrejurările vor fi prielnice, noul model va fi lansat”, spun surse din cadrul Ford.
Noua generație Fiesta RS era și prima ce se va bucura de o distribuție globală. Din informațiile deținute până la această oră, noua versiune RS urma să primească o motorizare turbo pe benzină de 1,8 litri ce dezvolta 220 de cai putere.
Unitatea cu patru cilindri beneficia de sistem de injecție iar întreaga putere o transfera punții față prin intermediul unei cutii semiautomate cu dublu ambreiaj.


Ford Fiesta S
Ford Fiesta S
Ford Fiesta S
Ford Fiesta S