Ford și-a actualizat gama de modele cu versiunile cosmetizate ale unor produse polivalente, destinate în principal familiștilor. Cunoscutele monovolume Galaxy și S-MAX au ajuns la etapa restilizării, etapă ce marchează jumătatea carierei pentru ambele automobile disponibile acum și în România. Lansarea oficială a avut loc ieri la București, la exact o jumătate de an de la debutul european, ocazie cu care s-au anunțat și tarifele de listă pentru țara noastră.
S-MAX Facelift are un prețde bază de la 20.480 euro fără TVA, în timp ce Galaxy Facelift are un prețde lansare în România de 22.820 euro fără TVA. Tarifele anunțate sunt valabile pentru modelele cu motorizare 2.0 benzină 145 CP, nivel de echipare Trend.
Trei repere îmbunătățite care caracterizează versiunile restilizate sunt designul, confortul și siguranța. Pe monovolumele cosmetizate debutează o paletă de tehnologii mai mult decât practice, sistemul pentru monitorizarea unghiului mort și pilotul automat cu funcție de pre-programare a vitezei maxime fiind o parte dintre acestea. Versiunea restilizată scoate la iveală un pachet de îmbunătățiri ce rafinează atât designul, cât și tehnica. Modificările operate de Ford sunt cele clasice, partea frontală fiind retușată cu mai multă profunzime.
Linia retușată a blocurilor optice, noua grilă motor inspirată de la Focus și conturul mai dinamic al spoilerului sunt principalele schimbări aduse pe S-MAX Facelift. La acestea se adaugă și perechea de lumini LED cu utilizare pe timp de zi. Designerii nu au scăpat din vedere spatele mașinii, care păstrează tema sportivă a secțiunii față, impresie redată mai ales de redesenarea stopurilor.
Interiorul va surprinde prin mici modificări la nivel calitativ și vizual, datorită, în special, noilor materiale ce ornează habitaclul.
Modificări se observă și la propulsie, specialiștii Ford reușind să reducă nivelul emisiilor de dioxid de carbon dar și consumul, fără ca performanțele dinamice să aibă de suferit. Gama motoarelor include patru unități turbodiesel de 2.0 litri, recalibrate pe partea de injecție, ce oferă 115, 140, 163 de cai putere și 2.2 litri de 175 cai putere.
S-MAX și Galaxy Facelift aduc și o motorizare nouă, o unitate turbo pe injecție directă pe benzină EcoBoost SCTI. Cu o cilindree de 2.0 litri și 203 cai putere, unitatea asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde și o viteză maximă de 221 km/h. Consumul mediu declarat de producător este de 8,1 litri la 100 km parcurși. Motorul dezvoltă un cuplu maxim de 300 Nm și este combinat cu o transmisie cu dublu ambreiaj PoweShift cu șase trepte, tehnologie disponibilă doar opțional pentru motoarele diesel de 140 CP și 163 CP.