Ford a pus capăt așteptărilor și ne oferă un prim set de fotografii oficiale cu noua serie Focus ST.
Chiar dacă în discuție se află un model restilizat, prezența acestuia este binevenită în segmentul supermini unde, în sfârșit, Golf GTI și Astra OPC au un adversar pe măsură.
Focus ST se aliniază la trend-ul impus mașinilor Ford ce folosesc limbajul kinetic, o trăsătură unică în peisajul auto. Din păcate sau din fericire, depinde cât de mult apreciezi filosofia kinetică, aceasta va fi abandonată pe viitor în favoarea unei stilistici mai umane.
Focus ST 2008 este echipat cu același motor ca și actualul model, este vorba de unitatea pe benzină cu 5 cilindri în linie, dotată cu turbocompresor. Agregatul de 2.5 litri ce dezvoltă 225 cai putere este capabil de a presta un demaraj cu plecare de pe loc în 6.5 secunde, timp în care atinge 100 de kilometri la oră pe bord. În privința gazelor poluante, propulsorul emite 224 de grame pe kilometru, o cifră mulțumitoare pentru sectorul sportivelor compacte. Deși poate s-ar fi meritat un kit sportiv mai modern, Ford a preferat să îl păstreze pe cel vechi, pe motiv că modelul 2007 oferea o ținută dinamică de top în segmentul C, așadar nu s-a impus schimbarea sistemului de suspensii, direcției și a platformei tehnice.
Focus ST va fi livrat în două versiuni de caroserie în 3 și 5 uși. Prima cântărește 1.392 kg, în timp ce următoarea 1.437 kg.
Ford va introduce pe piață noul Focus ST în prima jumătate a lunii martie, la un preț estimativ de 26.550 de euro.